Efter et pitch i sommer mellem tre bureauer kan Konstellation & Republica nu skrive FDB Møbler på kundelisten.

– Det er vi ikke så lidt stolte af, siger Susanne Lund, CEO på Konstellation & Republica.

– Det er både et mærke med en helt fantastisk historie og et mærke, der er i rivende udvikling. Det gælder herhjemme, men især i udlandet, hvor dansk design mere end nogensinde topper i popularitet.

– En del af opdraget var da også at udvikle kommunikation til de udenlandske markeder. Vi indledte med en strategiproces sammen med kunden, fastlagde en positionering og udarbejdede derefter en kommunikationsplatform som dækker både nationalt og internationalt.

Intet er en selvfølge

Om bureau-valget lyder det fra FDB Møbler:

– Vi har siden relanceringen i 2013 været begunstiget af en positiv modtagelse og stor efterspørgsel, hvilket fra begyndelsen har sat os ud på en spændende rejse, siger Ole Kiel, direktør i FDB Møbler.

– Vi står nu et sted, hvor vi har brug for at samarbejde med et reklamebureau, der rent marketing strategisk såvel som taktisk kan være med til at udvikle FDB Møbler samt være med til at sikre os et ensartet udtryk i takt med at vi øger antallet af distributionskanaler og således touch points overfor kunderne – det være sig i Danmark såvel som i udlandet.

– Og efter en grundig proces, hvor både Marketsquare og Brandhouse leverede super-gode oplæg, valgte vi Konstellation & Republica. Dem glæder vi os til at samarbejde med, slutter Ole Kiel.

FDB Møbler har indtil dato selv stået for udvikling af markedsføring og kommunikation, men grundet væksten og de internationale ambitioner har selskabet nu valgt at få ekstern sparring og support.

– Uanset hvilket mærke eller hvilken butikskæde, som lander her på bureauet fra Coop, har vi måttet kæmpe for det på lige fod med andre bureauer, fortsætter Susanne Lund.

– Det er heller ikke en selvfølgelighed, at vi bliver inviteret, når de udskriver konkurrencer. Men når vi bliver budt med, og vi oven i købet vinder, så er der god grund til at rette ryggen. Vi er altid oppe mod nogle af Danmarks bedste bureauer, og det var vi også i pitchen om FDB Møbler, slutter Susanne Lund.