Loyalty Magazine Awards i London belønner de virksomheder, der har gjort en særlig indsats for at pleje kunderelationerne.

Med guld i kategorierne ”Best User Experience” og ”Best new Loyalty Club of the Year” blev det en indbringende aften for Arla og Karolines Madklub, der også modtog juryens anbefalinger i kategorierne ”Best Use of Technology” og ”Best Loyalty Program Western Europe”.

– Det var en fantastisk aften, og vi er vildt beærede over at have vundet priser og ikke mindst fået anerkendelse fra udlandet, siger Digital Business Developer hos Arla, Rasmus Dalby Jørgensen.

– Det har været et utroligt spændende projekt, og det er første gang, vi i Arla-regi har lavet så langvarigt et forløb med kundefokus, fortsætter han.

Digitale samlingspunkter sikrer personlig rådgivning

Med moderne teknologi børster Karolines Madklub støvet af det klassiske Karolines Køkken. Juryen fremhævede især funktionen ”Tøm Køleskabet” som et glimrende redskab til at bekæmpe madspild. Men også muligheden for at tilpasse indholdet til brugernes individuelle smag får store roser med på vejen.

– Vi er meget stolte af det her projekt, siger Sus Mandrup Hansen, Client Service Director fra Hjaltelin Stahl.

– Vi gennemførte en analyse af, hvad forbrugerne efterspørger, når de søger madopskrifter på nettet. En af de største konklusioner var, at der var brug for et digitalt samlingspunkt, hvor forbrugerne får personlig rådgivning og gode ideer til at reducere madspild. Det synes vi, at vi er lykkes rigtigt godt med at i mødekomme.

Jo mere medlemmerne af Karolines Madklub bruger konceptet, desto bedre bliver oplevelsen gennem opskrifter, der matcher den enkeltes præferencer. Og det er noget, der sikrer loyalitet og synlige resultater:

En 40 procents stigning i købsintention og et gennemsnitligt løft i Net Promoter Score (NPS) på over 400 procent. Ikke noget ringe resultat.

Du kan blive klogere på arbejdet med Karolines Madklub her.

Et case-site med lidt video, der forklarer mere, kan opleves her: