PR-bureauet Publicity i Aalborg, der allerede arbejder for bl.a. VisitNordjylland og Danmarks største feriecenter Lalandia, har fået en ny, stor kunde på turismeområdet. 
 
Det er Dansk Kyst- og Naturturisme, som er en erhvervsdrivende fond, der har til formål at udvikle og skabe vækst i kyst- og naturturismen i hele Danmark. 
 
Dansk Kyst- og Naturturisme, som har hovedkontor i Aabybro, har behov for at informere og orientere bredt i offentligheden om bl.a. ny viden på turismeområdet og samtidig komme med faglige indspark til den offentlige debat omkring turismeudvikling i Danmark. 
 
Strategisk tilgang, tak
 
For at sikre en strategisk tilgang til PR og kommunikation og dermed også udbredelsen af information fra organisationen har Dansk Kyst- og Naturturisme (DKNT)  indgået et samarbejde med Publicity. 
 
- Som videns- og udviklingsorganisation har vi en forpligtigelse og en interesse i at udbrede vores viden om udviklingen af kyst- og naturturismen. 
 
- Det er et område, der berører mange i hele Danmark: erhvervsaktører, turismefremmeorganisationer, kommuner m.fl. Publicity hjælper os med at komme bredt ud til vores målgrupper, og dermed er de med til at understøtte vores mål om at omsætte viden til værdi for turismeerhvervet, siger kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme, Sisse Wildt. 
 

Publicity er blandt andet specialiseret inden for ferieturisme, hvor bureauet til daglig arbejder med en række offentlige og private kunder: 
 
- Dansk Kyst- og Naturturisme er en særdeles spændende kunde for os, ikke mindst fordi vi får lov at udnytte vores erfaring fra turismeområdet, men i en lidt anden kontekst end vi normalt opererer i.
 
- Ikke alene er DKNT en interessant videnskilde, men driver også et stort antal projekter, som både på lokalt og nationalt niveau er med til at gøre en forskel for dansk turisme og dansk erhvervsliv, slutter Esben Lind, direktør i Publicity.