I februar meddelte reklamebureauet Advance, at man havde forhåbninger om vækst i det kommende år – og noget tyder på, at det ikke bare bliver ved håbet.

Således kan bureauet nu løfte sløret for fire nye kunder, der alle er kommet til inden for bare et halvt års tid.

I efteråret 2016 valgte ingrediens-virksomheden Chr. Hansen og FB Dermatology-brandet Kleresca at samarbejde med Advance, i starten af 2017 kom finske Teknos, der fremstiller industriel overfladebehandling, til - og for ganske nylig vandt Advance i samarbejde med Responsive en pitch om forsikringskoncernen If’s danske opgaver.

- Vi har haft et meget travlt halvår, hvor vi har oplevet en stigende interesse for Advance. Samtidig har vores samarbejde med Responsive vakt stor interesse hos mange kunder, som ønsker fokus på både branding og kreativitet og data og dialog, siger adm. direktør Claus Wittenborg.

Klar og involverende proces
- Kleresca markedsfører en avanceret løsning til skønhedsbehandling og er netop etableret som et særskilt selskab af LEO Pharma og KLOX Technologies, og vi har for FB Dermatology fået til opgave at markedsføre Kleresca-brandet internationalt, siger Client Service Director Kim Schaumann Johansen fra Advance.

Nogenlunde samtidig med, at Kleresca-projektet kom til, valgte ingrediens-virksomheden Chr. Hansen efter en dialogrunde at involvere Advance i at skabe en ny international platform for Bioprotection, og om dét arbejde siger Marie Tutein Brebøe, Global Marketing Network Lead and Brand Manager hos Chr. Hansen:

- Det interessante ved Advances løsning var den meget klare og involverende proces, som gjorde, at vi på meget kort tid gennemførte en udviklingsproces, som ellers kunne have taget noget længere tid. Og slutresultatet er blevet utrolig godt.

Leads og LinkedIn
Teknos, der fremstiller industriel overfladebehandling, er måske knapt så kendt i Danmark, men den finske koncern laver maling produkter til det meste af verden og er specielt stærke på B2B markedet – Kim Schaumann Johansen siger om samarbejdet:

-  Vi fik kontakt til Teknos gennem vores samarbejde med det internationale bureaunetværk World Wide Partners, som vi normalt bruger ”den anden vej”, når vi skal hjælpe vores internationale kunder ud i verden. I første omgang laver vi opgaver for den danske organisation, hvor der er fokus på at styrke lead-genereringen ved deltagelse på messer. Her er vi i gang med en interessant LinkedIn-indsats, som vores nye Digital Director Camilla Pelle står bag.

God kemi og samarbejde
Forsikringskoncernen If er seneste nye kunde, der har valgt at samarbejde med Advance, og i dette tilfælde er opgaven vundet i en pitch i samarbejde med Responsive.

- Vi har haft et forrygende pitchforløb, som har været komprimeret og transparent. Fra første færd har vi oplevet god kemi, og opgaven med at sætte If endnu mere på det danske landkort er superspændende. Specielt i Danmark, hvor If i højere grad har udfordrerrollen modsat fx Sverige, hvor If har en mere dominerede position. Responsive har også deltaget og får til opgave at styrke konvertering af leads til kunder, siger Claus Wittenborg.

Er I på vej mod et nyt rekordregnskab?

- Vi oplever jo som så mange andre bureauer, at nogle kunder går frem, mens andre somme tider vælger at udskyde projekter. Så om vi får konverteret de nye kunder til vækst i indeværende regnskabsår, er det nok endnu for tidligt at sige noget om.