De danske iværksættere hos Passendo, som står bag en platform til markedsføring og annoncering i e-mails, fik tidligere på året et millionbeløb i en angel-investering fra Nicolas Georges Trad.

Nu får virksomheden endnu et skud frisk kapital i form af et vækstlån på to mio. kr. fra Vækstfonden.

Anders Rantzau Rasmussen, CCO og stifter af Passendo, forklarer, at pengene kommer i arbejde med det samme.

- For det første skal det understøtte vores annoncør-produkt, som udvider muligheden for at arbejde med data og målgruppesegmentering. For det andet skal de bruges til ekspansion i Europa og Mellemøsten, og for det tredje skal de bruges til strategiske DSP/Demand integrationer med internationale partnere. Her har vi store nyheder på vej, som vi ikke kan afsløre endnu, siger han.

En lys fremtid?

Passendos platform gør det kort fortalt muligt at købe og sælge annoncer i e-mail. Herhjemme arbejder Passendo allerede med de største mediehuse og kører kampagner i 100 forskellige premium nyhedsbreve, hvor fx en native ads-satsning har givet pote.

Men der er langt mere at hente, mener Anders Rantzau Rasmussen, der ser en lys fremtid i at sælge programmatiske annoncer i e-mails for sig.

Det skyldes bl.a., at vi lever i en verden, hvor en gennemsnitlig person snart har adgang til fire devices, og hvor annoncører ikke kan regne med cookies så frygteligt meget længere.

Derfor vil e-mail spille en langt vigtigere rolle, da de læses på tværs af alle enheder og desuden er manges ”digitale pas”, mener Passendo-stifteren.

- Du kan ikke logge ind på Facebook, Linkedin, Slack, Amazon, etc. uden din e-mail – den er bundet til dig som individ, slutter Anders Rantzau Rasmussen, der håber, at udviklingen af platformen radikalt vil ændre den måde, hvorpå virksomheder målretter og tjener penge på e-mail som medie kanal.

Passendo holder til på Toldbogade i København og har også kontor i Dubai.