GroupM, der består af selskaberne Mindshare, Maxus, Mediabroker, MEC, MediaCom, Intelligence Group, m/SIX og Xaxis, er fortsat Danmarks største mediebureau-gruppe.

Væksten i nettoomsætningen er på 9 pct., og det faktiske tal i markedet var sidste år 432,7 mio. kr. Når markedet vokser med 1,6 pct., har GroupM-offensiven været en succes:

– Det er et superfint regnskab, både når vi kigger på den voksende volumen, og når vi også konstaterer, at vi før skat er vokset fra 10,6 mio. kr. i 2015 til 17,2 mio. kr. i 2016, siger Jonas Hemmingsen, GroupMs nordiske CEO.

Bundlinjevæksten er specielt fornem på tværs af alle bureauerne, fordi der trods den stigende indtjening på 63 pct. er investeret betydeligt i kompetencerne.

– Vi investerer endnu mere i data samt digital og analytics kompetencer . Det er en betydelig vækst i dette marked, men den relative vækst er langt størst inden for content, om end det stadig er et mindre  forretningsområde for os, forsætter Jonas Hemmingsen.

– Derudover kan vi se, at Mindshares approach som integreret bureau tiltaler mange virksomheder, fordi man bedre er i stand til at udvikle og distribuere content i de rigtige kanaler. Og her forventer vi yderligere vækst i 2017, slutter Jonas Hemmingsen.

Nøgletal GroupM Denmark A/S

Mio. kr.                               2016/ 2015

Nettoomsætning:            432,7/ 396,6

Bruttoresultat:                  245,5/ 225

Resultat før skat:             17,2/ 10,6

Antal medarbejdere:      399/ 373