Den danske pumpekæmpe Grundfos har en meget ambitiøs strategiplan, der bl.a. rummer en målsætning om en reel digital transformation af hele virksomheden i 2020.

Et led i dette er at give kunder og slutbrugere den bedst tænkelige oplevelse på tværs af alle berøringsflader.

Derfor skal Grundfos-kunder fremover mødes af en hjemmeside, der tager dem i hånden og guider dem gnidningsfrit gennem deres rejse, lyder det fra  Søren Thingholm, Business Director i det globale digitale bureau Valtech og ansvarlig for det nye samarbejde, i en pressemeddelelse.

- Opgaven her er ret klar: Gør det så enkelt som muligt for Grundfos’ kunder og slutbrugere at samarbejde med dem. 

- Det lyder måske simpelt, men dækker over en utrolig ambitiøs tilgang, hvor Grundfos har vist en digital modenhed, der både sætter høje krav men også giver mange muligheder. Det er projekter som dette, hvor vi virkelig kan få lov til at spille på alle tangenter, fortsætter han.

Et helt nyt univers

Der er skam heller ikke tale om blot at lave en pæn ny hjemmeside, forklarer han. Den vil blive bygget på Adobes Experience Manager platform, som Valtech har leveret flere andre projekter på.

- Vi skaber et helt nyt univers fra bunden. Den nye side bliver således bygget på et solidt fundament af eksisterende viden og data om Grundfos’ besøgende, og den vil løbende blive opdateret så den fortsat reflekterer brugernes præferencer og dermed giver dem relevant kommunikation frem for generisk støj. 

- Derudover vil den understøtte Grundfos’ globale setup, ved at muliggøre globale udrulninger, der samtidig giver plads til lokale tilpasninger og dermed sikrer den gode kunderejse på tværs af lande og kontinenter, uddyber Søren Thingholm, der har svært ved at holde sin begejstring for det nye samarbejde tilbage:

- Det er jo altid en fornøjelse at være en del af de større digitale transformationer. Og det gør det jo ikke mindre spændende, når det er i samspil med en virksomhed som Grundfos, som ikke kun er kendt og respekteret for selve deres virksomhed men også for deres samfundsansvarlige tilgang til forretning og udvikling. 

- Vi har allerede oplevet, at Grundfos har et meget digitalt modent mindset, særligt i forhold til målsætninger og forventninger, og vi ser frem til at med til at realisere deres høje digitale ambitioner, slutter Søren Thingholm.