Det går fremad for Hello Group, der de seneste år har haft fuldt fokus på produkt og service design. Der er i den forbindelse brugt mange kræfter på at optimere proces og metode, internationalisering, nye kontorer samt ansættelse af mange nye medarbejdere.

Disse investeringer har kostet dyrt på bundlinjen.

– Den gode nyhed er, at vi er helt med fremme i feltet med en bruttofortjeneste, der nærmer sig de 50 mio. kr., siger Lasse Vakgaard, partner med ansvar for forretningsudvikling hos Hello Group A/S.

– Den knap så gode nyhed, eller forklaringen på at bundlinjen endnu ikke er fulgt med er, at alle investeringerne koster mange penge.

Prøv at uddybe det?

– For det første er vi flyttet til nye, større lokaler, der muliggør, at vi kan co-locate med vores kunder. For det andet har vi ansat 25 dygtige medarbejdere for at møde efterspørgslen. Begge dele koster penge. Endelig har vi endnu ikke høstet frugten af vores indsats udenfor landets grænser.

– Så det er ikke underligt, at vores resultat er mindre end sidste år, men alt i alt er vi meget tilfredse med at nå i nærheden af de magiske 50 mio. kr. på toppen, og at investeringerne ser ud til at lykkes, slutter Lasse Vakgaard.

Nøgletal

Mio. kr.                              2016/ 2015

Bruttofortjeneste:             43,0/ 37,9

Årets resultat før skat:      4,4/ 7,3

Årets resultat efter skat:  3,4/ 5,6