Det går forrygende for Help PR, der for 12. år i træk sætter rekord. Bruttoavancen i 2016 blev på 23.499 mio. kr. (+21,8 pct.), mens resultatet af den af primære drift i 2016 endte på 12.086 mio. kr. (+8,4 pct.). 

Hvad gør I for at hente kunder og høvle klejner i kassen?

–  Vi ”produktificerer” – kalder jeg det – vores timer og rådgivning til noget, der bringer kunderne videre, og det er noget, som alle virksomheder og organisationer sætter pris på, siger stifter og direktør Mads P. Byder

– Kunderne gider ikke lange processer med timer, endeløse workshops og powerpoints. De vil have konkrete værktøjer, de selv er med til at udvikle, og som hjælper dem med at udkomme.

– Endelig er er vores uformelle tilgang og hurtige eksekvering en væsentlig del af forklaringen. Det har altid været i vores DNA, og måske er vi lidt heldige med den måde, som erhvervslivet har udviklet sig på de seneste år. Vores agilitet er ofte det, vi vinder på, fortsætter han. 

Vil dominere YouGovs top-5 over ”bedste presseomtale”

Hvordan forventer du, det går i år?

– Vi vil gerne igen have fire kunder i YouGovs top-5-brands over ”bedste” presseomtale. Det vil nemlig vise, at vi både forstår virksomhederne og pressen.

– Desuden regner vi med at få flere af de største virksomheder på kundelisten. Igen i 2016 tilføjede vi C20-virksomheder, og i det hele taget får vi flere og flere rigtig tunge projekter ind. Det er sjovt og udviklende for hele bureauet. 

Så Help vokser videre, tænker du?

– Vi bruger faktisk ikke mange kræfter på at fremskrive budgettet for 2017, men en lille stigning er forventeligt. 8-10 pct. vil jeg tro.

– Vi har et rigtigt stærkt team, og hele influencer-delen får vi ugentlige forespørgsler på pt. Det PR-take, vi som traditionelt PR-bureau har taget på influencer-kommunikation, som mediebureauerne ellers har været dygtige til at tage, har vist sig at være betydningsfuldt for virksomhederne anno 2017.

– Annoncørerne beder os simpelthen om at stå for storytellingen, fordi det ikke bare handler om geografi, data og reach. 

Hvilke kompetencer investerer du specielt i netop nu? 

– Kloge og fornuftige hoveder. Og altid folk der ikke skelner mellem det digitale og det analoge. Det er i vores øjne ikke enten digitalt eller analogt.

– Desuden kigger vi på kompetencen "energi". Vi vil fortsat være kendt som de fremadstormende og ærgerrige kommunikationsrådgivere, der vil udkomme for kunderne.

– Hvis der går for meget Excel-ark i den, så taber vi farten, som vores kunder køber ind til. Faktisk har vi lige sagt nej til at køre videre med en af vores store kunder gennem fem år, fordi rapportering og processer endte med at fylde det hele, slutter Mads P. Byder. 

Help PR & Kommunikation ApS  2016/2015

(Mio. kr.)

Bruttofortjeneste              22,2/18,3

Resultat før skat               12,4/11,5

Årets resultat                      9,6/8,7

Egenkapital                        13,3/11,6

Gns. antal ansatte             16/14