Finske Houston Analytics vender hjem fra USA med en eftertragtet award i kufferten.

Det har vundet ”IBM Choice Award 2017: High Performing New Business Partner, Europe” på it-gigantens PartnerWorld Leadership Conference i Las Vegas.

Det er angiveligt første gang, at en nordisk virksomhed løber med prisen.

Der betyder også, at der er rigtig god grund til at kippe kraftigt med Dannebrog, da det er sket i samarbejde med det danske martech-selskab Agillic, der sammen med Houston Analytics står bag selskabet ”Armstrong One”, som er genstand for hyldesten.

IBM satser stort i Norden

IBM satser stort på Armstrong One, og Big Blue mener, at samarbejdet er af høj strategisk vigtighed.

I et interview med Børsen har Don India, Global Director of Customer Analytics hos IBM, udtalt, at man forventer at hente hele 10 pct. af IBMs samlede omsætning inden for kundeanalyseløsninger på baggrund af det nordiske samarbejde.

- Når IBM anerkender vores finske samarbejdspartnere med en så imponerende teknologi-award, understreger det blot, at Armstrong One er ”next level” inden for analyse- og marketing-systemer. Derfor arbejder vi på at ekspandere til flere lande, siger Jesper Valentin, CEO hos Armstrong One.

Marketing med skub i

Armstrong One-platformen er halvt ejet af danske Agillic, der er specialister i at sætte kunden i centrum og skubbe budskabet ud med velovervejet omnichannel marketing.

Den andel halvdel er ejet og af Houston Analytics, der er eksperter i at analysere data og forudsige forbrugerbehov.

Det er ifølge Jesper Valentin nok heri, at forklaringen på valget af vinderen skal findes.

- IBM er dygtige til dataanalyse og udvikling af software til det, og Houston Analytics forstår at forudsige, hvornår kunden har behov for at købe noget i butikken igen. Med Agillics ekspertise i at skubbe indholdet ud til slutbrugerne, udnytter Armstrong One mulighederne i cloud, cognitive, avanceret analytics og omni-channel-teknologi, slutter Jesper Valentin.