Kommunikationsbureauet Morsing har fået en ny kunde i butikken. Det er det amerikanske it-selskab Citrix, der efter en pitch har valgt bureauet fra Østerbro som ny samarbejdspartner i Danmark.

Og det er ikke første gang, de to nye partnere stifter bekendtskab med hinanden. For fem år siden var det også Morsing, der hjalp Citrix på kommunikationsfronten, men i 2012 valgte Citrix at lægge kommunikationsaktiviteterne internt.

Nu er Citrix - selskabet, der købte danske Podio - så tilbage hos Morsing, og det glæder naturligvis bureauets adm. direktør, Finn Morsing.

- Vi har i mange år været specialiseret inden for it og tech, og derfor er vi selvfølgelig meget glade og stolte over, at Citrix igen har valgt os til at repræsentere dem i Danmark.

- Citrix er en virksomhed af afgørende betydning, der i mange år har været førende inden for softwareudvikling, og vi glæder os til at rykke kommunikationsaktiviteterne til det næste niveau, lyder det fra bureaudirektøren i en pressemeddelelse.

Og spørger man Mads Skalbo, regional direktør for Citrix i Danmark og Sverige, så var der flere gode grunde til at valget faldt på Morsing. Ikke mindst bureauets evne til at inddrage ny kanaler i kommunikationen fremhæves.

- Morsing er et kreativt kommunikationsbureau med øje for resultater og relevans. Og så forstår de både at udfordre og udføre. Derudover er det vigtigt for os, at vores bureau arbejder for at forstå vores forretning og taler ind til målgruppen. Vi har mange spændende aktiviteter i ærmet, som jeg glæder mig til at se effekten af, siger han.

Morsing, der også arbejder for kunder som Atea, Panasonic og Hitachi Data Systems, vil fremover varetage alle presseaktiviteter og medierelationer samt stå for indholdsproduktion til Citrix’ sociale medier.