Lørdag 1. november 2014

Kontrapunkt designer bageri

09. jul 12 Bureauer Skrevet af Susanne Ingemann
0

Design- og brandingbureauet står bag interiørdesign og visuel identitet for det dansk-japanske bageri Andersens nye flagship-store på Gl. Kongevej i København.

Det hele startede med en kærlighedshistorie: I 1959 kom den japanske bager Shunsuke Takaki til København, hvor han forelskede sig hovedkulds i dansk mentalitet og kagekunst.

I Danmark fandt han en rig og nuanceret bagekultur, som han bragte med sig tilbage til Japan, hvor han åbnede det første Andersen-bageri i 1962.

I dag er Andersen et af Japans største bagerier, og de fleste japanere er fortrolige med danske klassikere som spandauere, kransekage og trekornsbrød – og nu har også København fået en Andersen.

Kontrapunkt har – ud over nyt logo, visuel identitet, strategi og design - også udviklet et navngivningssystem til produkterne, arrangeret åbningsevent samt stået for PR og kommunikation for det nye dansk-japanske bageri.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.