For nylig kunne Telmore meddele, at selskabet har valgt NORD DDB som sit nye leadbureau – og nu følger bureauet op med nyheden om, at man har ansat Mark Rif Torbensen og Jon Goldtsche som nye Senior Creatives.

Og der er tale om erfarne folk: Mark Rif Torbensen var Senior Kreativ hos CP+B Copenhagen fra begyndelsen, hvor han var med til at skabe bl.a. The Problem Solver samt de prisbelønnede Carlsberg-arbejder Beer Beauty og The Rebrew Projekt

Før det var han hos Robert/Boisen & Like-minded, hvor han var en af idémagerne bag det Cannes-vindende projekt The Generous Store for Anthon Berg.

Jon Goldtsche har de seneste år freelancet hos bl.a. &Co, LEGO, TV 2, Yellow og CP+B. Hos sidstnævnte arbejdede han sammen med Mark Rif Torbensen på projektet Beerplugs. Før det var var han kreativ direktør hos Fireball og senior kreativ hos UncleGrey.

Målet er Top 3

Begge d'herrer har flere gange siddet i juryen ved Creative Circle Award, hvor adgangskravet er, at man er blandt de mest prisvindende kreative herhjemme, og Thomas Fabricius, kreativ direktør på NORD DDB, præsenterer de to nyansættelser således:

- Det er korrekt, at både Mark og Jon har vundet mange priser – det interessante er, hvad og hvem de har vundet for. De har leveret en anden tilgang end den gængse – ubange ting, og det flugter fint med vores målsætning om at være Danmarks mest ubange bureau.

NORD DDB brød i efteråret den klassiske opbygning, og i den nye struktur sættes en senior kreativ sammen med 2-3 andre fagkompetencer, alt efter opgavens karakter. 

- Ind i dén pulje smider vi så Mark og Jon, der kan byde ind med et frisk syn og sikre, at intet er, som det plejer at være, siger Thomas Fabricius, der tilføjer, at ansættelsen af Mark Rif Torbensen og Jon Goldtsche styrker bureauet i bredden: 

- Vi har haft ry for at være stærke storytellers og bliver nu styrket på storydoing. Vi er ved at have samlet et rigtigt stærkt hold, og det ses også i vores ambitionsniveau. Set over de seneste godt fem år har vi ligget i Top 5 over de bedste kreative bureauer herhjemme, men vores mål er at komme i Top 3, siger Thomas Fabricius. 

En frisk start

Både Jon Goldtsche og Mark Rif Torbensen har tidligere været på NORD DDB som freelancere, og begge fremhæver bureauets kombination af fagligt dygtige og ”virkelig søde” mennesker. 

- Det er netop de faktorer, der skal være til stede på en mere fast arbejdsplads – både for at jeg kan trives, og vi sammen kan levere på et højt kreativt niveau. Det er et hold, man har lyst til at være en del af – og som kan gøre en forskel på den lange bane, siger Jon Goldtsche, der suppleres af Mark Rif Torbensen:

- Den mission, vi er på, er superspændende og helt i tråd med det arbejde, jeg hidtil har lavet og gerne vil lave endnu mere af. Med de nye lokaler og mange nye NORD DDB’ere om bord føles det som en frisk start, og det er fedt at få muligheden for at være med til at vende lidt op og ned på det hele sammen med dette hold.