Den teknologiske, danske marketingvirksomhed AudienceProject har indgået et samarbejde med en af verdens førende DMP’er, Lotame.

Det medfører, at AudienceProjects målgruppedata – der bygger på mere end 180 millioner profilerede device cookies og en bred vifte af sociodemografiske segmenter – nu integreres i DMP’en og bliver tilgængelig for Lotames nordiske kunder.

Integrationen skal gøre det muligt for Lotames kunder at målrette annoncer mod ønskede segmenter for derigennem at optimere digitale medieindkøb, reducere spild og sænke kontaktpriser.

Et oplagt valg

Med mere end én million aktive panelister i Norden, har AudienceProject det største panel i regionen, og det er denne position – kombineret med evnen til at dokumentere præcision og rækkevidde – der har været afgørende for Lotame i valget af AudienceProject som dataleverandør, lyder det fra Chris Hogg, Managing Director hos Lotame EMEA.

- Ved at tilbyde AudienceProjects data i Lotames DMP, forbedrer vi yderligere adgangen til en værdifuld kilde af kvalitetsdata på tværs af Norden, siger han.

For AudienceProject har Lotames position som en af verdens førende DMP’er - virksomheden fik for nyligt tildelt titlen som Global DMP of the Year – gjort integrationen med Lotame til et oplagt valg.

- Lotame har en af verdens førende DMP’er og en ambition om at hjælpe virksomheder med at bruge kvalitetsdata til at bygge stærkere forbindelser til deres kunder. Det er en ambition, der stemmer rigtig godt overens med vores eget engagement i forhold til at gøre den komplekse verden af online målgrupper enklere og mere effektiv, siger Peter Østrem, Head of Commercial Data hos AudienceProject.

I første omgang vil AudienceProjects data være tilgængelig i Lotames DMP for kunder i Danmark, Sverige, Norge og Finland.