Én milliard mennesker over hele verden skal i fremtiden have energi eller vand fra infrastruktur med Kamstrup-intelligens. 

Sådan lyder et af målene i den østjyske måler-virksomheds ambitiøse vækststrategi, der skal øge virksomhedens markedsandele på et globalt marked, som bliver stadigt mere gunstigt for "grønne" måleløsninger.

Kamstrup skal dog være bedre til at udnytte sit vækstpotentiale på nettet, og derfor har virksomheden netop valgt en ny digital samarbejdspartner.

Valget faldt på de digitale specialister fra Novicell. Det fortæller Jesper Daugaard, der er Senior Vice President, Global Marketing, hos Kamstrup. 

- Vi har arbejdet målrettet med vores digitale platforme gennem de seneste tre år, og vi er nu kommet til et punkt, hvor vi har behov for at skabe yderligere fremdrift. Vi har indgået et samarbejde med en partner, som forstår den digitale rejse, Kamstup er på, hvor vi igennem vores løsninger er med til at reducere vand- og energispild i hele verden, siger han.

Skal øge konverteringen

Novicell kom ind i varmen hos Kamstrup for godt et år siden, da Novicell hjalp Kamstrup med nogle afgrænsede, digitale projekter. Det gik så godt, at Novicell fra årsskiftet blev udpeget som ny digital samarbejdspartner.

- Novicell har blandt andet været med til at gentænke nogle af vores løsninger, som gør, at de er blevet mere skalerbare, uden det er blevet dyrere. Vi stiller høje krav til vores partnere, og vi er ambitiøse og utålmodige og lader os ikke altid begrænse af, hvad andre kan få til at virke. Vi tror i høj grad på co-creation og at undgå at spilde hinandens tid, siger Jesper Daugaard, som lige nu har meget fokus på, hvordan virksomheden kan konvertere flere kunder ved at kombinere online og person-til-person-kommunikation.

- Det handler ikke om, hvorvidt ”køb”-knappen er rød eller grøn. Vores kunder indkøber typisk løsninger til rigtig mange millioner kroner. Det er en proces, som både indeholder online research og personlig dialog. Derfor bruger vi lige nu meget krudt på at analysere kunderejsen, så vi via de digitale muligheder, vi har, kan tilbyde et godt supplement til den personlige kundekontakt, som samtidig rækker langt ud over Danmarks grænser, siger han.

Resultater skal gøre forskellen

Hos Novicell er Business Development Manager, Dan Ejsing, stolt over, at det er Novicells arbejde i maskinrummet, der i sidste ende førte til, at bureauet er blevet ny digital samarbejdspartner.

- Det er de resultater, vi skaber for vores kunder, som skal adskille Novicell fra vores konkurrenter. Og derfor er det jo fantastisk, at det netop er resultaterne, der gør, at vi har fået lov at udvide samarbejdet med Kamstrup, siger han.

- Og så bliver samarbejdet naturligvis ikke mindre interessant af, at vi her har at gøre med en virksomhed, der qua sine løsninger har svaret på nogle af de udfordringer, som verden står over for, slutter Dan Ejsing.