Ord er taknemmelige, men det er rådgivning ikke. Før eller senere slipper bureauer ikke af sted med at springe over, hvor gærdet er lavest.

Det vil vi gerne teste, og det gør vi sammen med vor nye stærke partner, UserGap.com, der har specialiseret sig i den slags undersøgelser.

Vi tager udgangspunkt i seks reklamebureauer, som vi anser for at være i absolut dansk topklasse. Det drejer sig om – i tilfældig rækkefølge:

· Kunde & Co 

· &Co.

· Robert/Boisen& Like-minded

· Hjaltelin Stahl

· Envision

· Advice

Brugerne har forventninger til bureauerne

Undersøgelser af denne karakter bliver til, når man træffer nogle valg, der naturligvis kan diskuteres. Men vi tror, at hvis brugerne møder et reklamebureau via bureauets website, får de et godt indtryk af, om bureauet lever op til egne råd om brugervenlighed, åbenhed, lethed, tilgængelighed, overskuelighed osv.

Det er med andre ord ikke hele sandheden om bureauerne, vi tester. Vi kalder det for Walk-the-Talk-testen, og vi håber, du vil deltage.

Det er ikke kun reklamebureauer, vi kigger på. Vi fortsætter til mediebureauer, kommunikationsbureauer og digitale bureauer. Herefter går vi ud i markedet og tester andre erhverv.

– Der er høje forventninger til, at et bureau ved præcis, hvad kunderne vil have, hvordan og hvor hurtigt, siger Jacob Hancke, partner i UserGap.com. 

– Hvis man overvejer et nyt bureau, så forhører man sig i netværket, og skaber sig så et overblik over deres udbud og profil på nettet, inden de første møder bliver sat op. Det er dén proces, vi tilstræber at eftergøre i denne lille undersøgelse af bureauernes websites. 

Vi håber, du synes, at denne lille leg giver mening, og at du vil bruge de 10-15 minutter, det tager at bidrage. UserGap giver 50 pct. rabat til alle, der deltager, hvis de efterfølgende vil bruge UserGaps kompetencer.

Klik på dette link og start testen: