Den danske onlinemarketing-virksomhed Rebel Penguin, der især beskæftiger sig med online marketing inden for sport og gambling, er blevet solgt til norske Gaming Innovation Group (GIG) for 13 mio. euro, hvilket svarer til 96,7 mio. gode danske kroner.

GIG køber selskabet af Rebel Penguin-stifter Jonas Warrer, de to investorer Morten Strømsted og Peter Korsholm, samt en række nøglemedarbejdere.

Med salget bliver Rebel Penguin en del af en børsnoteret virksomhed med over 400 ansatte og en årlig omsætning på knap 600 mio. kr.

- Rebel Penguin startede som et kandidatprojekt på CBS. At vi på 10 år går til at være et firma, der er attraktiv for en af de helt store spillere i branchen, er en drøm der går i opfyldelse. Og det er kun begyndelsen, lyder det fra Jonas Warrer, CEO og partner i Rebel Penguin, i en pressemeddelelse.

155.000 betalende kunder

I dag er Rebel Penguin vokset til en marketingvirksomhed med over 30 ansatte fra 10 forskellige lande, og firmaet har specialiseret sig i online marketing kombineret med egenudviklet teknologi.

Igennem de seneste 10 år har det genereret mere end 155.000 betalende kunder fra England og Norden til virksomhedens kunder, der bl.a. omfatter de store bettingselskaber.

- Opkøbet af Rebel Penguin er endnu en milesten for GIG Media, der gør, at vi styrker tre hovedområder: betalt trafik, regulerede markeder og sportsbetting. Sidst, men ikke mindst så inkorporerer vi Rebel Penguins egenudviklede teknologi i vores platforme og tilføjer 30 højt kvalificerede marketingeksperter, forklarer Robin Reed, der er CEO i GIG Media.

I år har Rebel Penguin i øvrigt udvidet forretningen med et online-marketingbureau.