Marketsquare er i gang med en betydelig oprustning. Nu har bureauet nemlig valgt at skabe en in-house filmafdeling.

Nicolai Schierbeck er ansat som producer og ansvarlig for filmafdelingen. Han har mere end 25 års erfaring som producer på nationale og internationale kampagner.

Nicolai Schierbeck er hentet til Marketsquare fra Co+, hvor han har ledet filmafdelingen de seneste seks år.

Filmafdelingen kommer til at få opbakning fra en gruppe af freelance-klippere.

Sammen med Nicolai Schierbeck er tekstforfatter Mads Kjær Christoffersen, der har omfattende erfaring med manuskripter og treatments fra bl.a. Bacon og Bates Y&R startet

Han kommer senest fra Umwelt, hvor han blandt andet har arbejdet med content og social.

Adm. direktør Jens Thrane-Møller begrunder satsningen således:

– Vi ser nye muligheder for at skabe bedre relationer mellem brands og modtagere via content på social media. Det er også noget vores kunder i stigende grad gerne vil udfordres på, siger Jens Thrane-Møller.

– For os er content ikke en gimmick eller en fiks løsning på alle udfordringer, men et vigtigt værktøj i kommunikatørens værktøjskasse. Et værktøj der, når det anvendes med talent og omtanke, kan gøre en stor positiv forskel i forhold til at få kunder til at handle.

– Det ser vi blandt andet eksemplificeret gennem vores eget arbejde for fx STARK, BR, Rosengårdcenteret og Wilfa, slutter Jens Thrane-Møller.

Udover den nye filmafdeling, er Jeppe Sloth Carlsen ansat som digital art director. Jeppe har arbejdet med digital marketing siden 1996 på blandt andet Integral, Creuna og Bates Y&R og kommer til at medvirke til at forstærke Marketsquares digitale kompetencer.

Marketsquare har i dag knap 40 medarbejdere, og bureauet er 100 pct. ejet af Berlingske Media, der igen er 100 pct. ejet af De Persgroep. Den belgiske mediekoncern købte Berlingske af Mecom Group i 2014.