Det er ikke hver dag, at et dansk mediabureau får ny chef – men det hænder dog. Det er mere usædvanligt, at den afgående direktør bliver på bureauet.

Og det er netop, hvad der er sket på m/SIX - det WPP-ejede bureau, der i foråret skiftede navn fra Mediabroker.

Lasse Clarke Storgaard bliver ny CEO for bureauet og de ca. 30 medarbejdere.

Han modtager stafetten fra Peter Ottesen, der stiftede bureauet for 15 år siden, og som nu indtager en ny rolle – med den på mediabureauer sjældent brugte titel CDO, Chief Development Officer.

- Skiftet er på flere måder naturligt. Bureauet har de seneste tre år været på en rendyrket digital rejse – med Lasse som først digital direktør, siden et naturligt skridt op som COO. Og nu, lige så naturligt, det sidste nøk op som adm. direktør, siger Peter Ottesen.

Han suppleres af Lasse Clarke Storgaard:

- Jeg overtager ledelsen af et bureau i en ret god form – og med et DNA overført til en digital verden. Mediabroker var en startup, og m/SIX er en digital startup. Med skiftet får vi mere rendyrkede roller.

Ny rollefordeling

Rollefordelingen er fornyelse med den nye direktør og fordybelse i funktionen som udviklings-direktør.

- Jeg vil fortsat fungere som strateg for en håndfuld kunder. Jeg har altid arbejdet med kunder, og det er netop kundens behov, jeg vil fokusere på i mit nye felt med produkt- og forretningsudvikling. Jeg ønsker ganske enkelt at komme tættere på forretningen, siger Peter Ottesen.

Og selv om den nye stilling kan beskrives som et ønskebarn, er det ikke ensbetydende med, at svangerskabet har været let:

- Det har været en lang proces – og mentalt har det været svært, for jeg har selv bygget bureauet op. Nu har bureauet gennemgået en transformation, og derfor synes jeg, at det er naturligt at give stafetten videre, siger Peter Ottesen.

Lasse Clarke Storgaard er tiltrådt som direktør for m/SIX 1. juli, og Peter Ottesen fortsætter i øvrigt ikke kun som CDO, men også i bureauets bestyrelse.