Da Niels Kiel i marts tiltrådte stillingen som marketingchef hos Berlingske Media - og dermed fik ansvar for Berlingske, Berlinske Business og Kids’ News - så han muligheder for at tiltrække nye læsere ved at bruge data mere intelligent.

Det er en proces, han har masser af erfaring med fra sine tidligere stillinger som marketingchef hos bl.a. Oister og YouSee, men han ville have et bureau ind over, og det er der kommet nu.

Valget er faldet på Subsero, og Niels Kiel var ikke i tvivl om, at det var bureauet i Toldbodgade, han skulle have fat i:

- Jeg kendte Subsero fra tidligere og er meget enig i deres grundlæggende tilgang med altid at tage udgangspunkt i kunderne. Og det er helt oplagt at arbejde på den måde med Berlingske, hvor udbuddet af historier og indhold er så enormt og varieret, siger han og fortsætter:

- Her er et stort potentiale i at tænke over, hvordan man kan gøre indholdet mere relevant for enkelte segmenter, så vi ikke bare kommunikerer det samme til alle, men møder dem med skræddersyede budskaber, der giver langt mere engagement, siger han.

Ny position på vej

Den tidligere relation og de fælles værdier er dog ikke den eneste forklaring på, at Subsero nu er blevet nyt bureau for Berlingske.

For udover den digitale ekspertise bød bureauet også ind med en kreativ, positionerende idé til Berlingske Business, og den er nu under udvikling.

- Alle gode relationer handler om, at man kender hinandens styrker – og stoler på dem. Denne tillid er helt essentiel for, at begge parter tør være modige og give plads, når den anden part kommer med noget nyt, siger kreativ direktør hos Subsero, Jesper Isholm, og tilføjer:

- Derfor er vi taknemlige for, at Niels og Berlingske tog imod med åbne arme, da det første, vi pitchede, ikke var et taktisk oplæg, men derimod en kreativ og anderledes idé, der skal styrke Berlingske Business’ profil.

Selvom Jesper Isholm ikke kan løfte sløret for den konkrete idé, så lover han, at vi kommer til at se de første frugter af samarbejdet om et par uger.