Det er en af 2017’s mest prisvindende marketingstrateger, der nu indtræder i Mensch.

Tre Cannes løver, fire Creative Circle Awards og to Danish Digital Awards er blot nogle af de anerkendelser, Rune Hørslev har høstet i år.

Alligevel er det en ydmyg ung mand, der kommer til bureauet:

– Jeg indrømmer gerne, at jeg har set lidt op til folkene på Mensch. Da jeg startede i branchen, drømte jeg om at komme til at arbejde for dem en dag. De har altid skilt sig ud som nogle af Danmarks dygtigste kommunikatører og strateger. Så jeg er stolt og glad for at blive en del af familien.

Managing Partner Christina Tønnesen, glæder sig over at kunne tilføre nye kræfter til bureauet:

– Vi mærker en markant efterspørgsel efter specialiserede digitale kompetencer, og det er svært at få øje på en dygtigere specialist end Rune. At intellektet så også rummer humor og en række andre menneskelige kvaliteter, gør ham ikke mindre kvalificeret.

Alt kan lade sig gøre

Rune Hørslev er ikke mindst kendt for arbejdet med Google Sheep View kampagnen for Visit Faroe Islands, og det var da også et projekt, man havde bidt mærke i hos Mensch:

– Jeg var selv med til at pege på Google Sheep View i en Creative Circle jury. Den gang kendte jeg ikke Rune, men det er en kampagne, som vi også ville være stolte af at have stået bag.

Olga Bastian, kreativ direktør hos Liquidminds, er modtageren af headhunting honoraret.

Om hendes anbefaling af Rune Hørslev, siger hun:

– Jeg har altid nydt at arbejde sammen med Rune. Han er typen, der tror på, at alt kan lade sig gøre. Når folk fortæller ham, at noget er umuligt, så fortsætter han bare med dobbelt styrke, og ofte ender han med at lykkes. Det er meget inspirerende.

Rune Hørslev startede reklamebureauet JuniorJr som 20-årig, solgte det til PeopleGroup, da han var 26, læste MBA på Henley og blev i 2001 bureauchef og partner hos Liquidminds.

Rune Hørslev tiltræder stillingen som kontaktdirektør i morgen den 1. september.