SAS-koncernen har kigget grundigt rundt i alle markedets kroge, og flyselskabet har nu valgt globalt mediebureau til Paid Search, SEO og Media.

Resultatet er blevet, at SAS samler sine globale aktiviteter inden for Paid Search, SEO og Media hos Mindshare og GroupM, der er Nordens største bureaugruppe.

Hensigten er at drive en dagsorden, der handler om omnichannel og personalisering af markedsføringen.

– Vi er sat i verden for at gøre livet lettere for Skandinaviens ”Frequent Travelers”, og vores opgave er at vinde slaget om deres fortsatte loyalitet, siger Didrik Fjeldstad, der er VP Brand & Marketing for SAS, og fortsætter:

– I den forbindelse har vi identificeret et behov for at konsolidere vores media partner setup for at være i stand til at levere en forøget personalisering af rejseoplevelsen gennem en integreret tilgang til media og kommunikation.

– Vi ser vores konsoliderede set-up med Mindshare som et meget vigtigt skridt på den rejse, hvor øget agilitet, brand experience og udvikling af kunderejsen vil være helt centrale skridt.

– GroupM havde i forvejen dele af SAS-budgettet, men har altså nu vundet det hele på tværs af media og digitale aktiviteter i en konstellation mellem Mindshare og GroupMs mange specialistfunktioner.

Mere end en konkurrence

Ikke overraskende er der glæde hos GroupM og Mindshare:

– Som gruppe har vi over de sidste fem år investeret massivt i at bygge et fællesskab af talentfulde eksperter inden for data og teknologi, og jeg er utroligt stolt over, at et af de mest ikoniske og visionære nordiske selskaber anerkender dette, siger Jonas Hemmingsen, Nordic CEO for GroupM og fortsætter:

– SAS’ vision for fremtiden er meget inspirerende, og sammen kommer vi til at bygge et team med en fælles ambition om at udfordre den konventionelle tilgang til marketing.

– Så vi har ikke bare vundet en konkurrence – vi er på vej ind i et fremtidigt partnerskab, der bygger på en ”open agency” tilgang som giver os mulighed for at dele talent og kompetencer med henblik på at realisere det fulde potentiale i kunde/bureau relationen.

Ud over konsolideringen af Paid Search, SEO og Media hos Mindshare har SAS også partnerskaber med Wunderman, NoA, OTW og Neustar.

– Vi havde brug for et fornyet bureau set-up, som understøtter vores digitale tilgang, der er forankret i datadrevne beslutninger på basis af tydelige forretnings-KPI’er. Vi har nu bygget et fremtidssikret set-up, hvor vores bureauer arbejder tæt sammen for at skabe en personaliseret brand experience for vores ”Frequent Travelers”,” slutter Didrik Fjeldstad.