For første gang siden de to CEO’s Jesper Holm Joensen og Nicholai Hindrichsen stiftede det digitale bureau No Zebra i 1999, er der kommet en ny partner til.

Det drejer sig om bureauets tidligere Chief Digital Officer, Kasper Ebsen, der nu får titel af Digital Director - og Partner.

Beslutningen om at udvide ejerkredsen bunder bl.a. i et behov for at sætte endnu flere kræfter bag virksomhedens strategi om at øge fokus på datadrevet digital marketing og e-handel, og Jesper Holm Joensen er overbevidst om, at Kasper Ebsen er den rette til at varetage og udvikle dette forretningsområde:

- Vi har igennem længere tid ønsket at udvide No Zebra, og vi er glade for og stolte over at have fået Kasper Ebsen med i ejerkredsen og i bestyrelsen. Kasper har brede kompetencer inden for bl.a. digital marketing og e-handel, og hans strategiske tilgang til forretningsområdet ser vi som en stor styrke i et partnerskab, siger han.

Treenighedsløsninger
No Zebras strategi omfatter et skarpt fokus på at skabe såkaldte treenighedsløsninger for mellemstore og store skandinaviske e-handelsvirksomheder – typisk med international tilstedeværelse.

Treenigheden består af in-house digital marketing, UX/design og udvikling/integration, og en central del af strategien er at gå til markedet benytte data-drevet digital marketing som en forretningsmæssig spydspids.

- Vi har igennem de seneste fire år oparbejdet nogle af de stærkeste kompetencer inden for digital marketing herhjemme, og dem sætter vi nu i front, fordi vi kan se, at vi kan skabe ekstraordinære resultater for vores kunder ved at kombinere gennemsigtig, datadrevet digital markedsføring med vores udviklings- og UX-kompetencer, uddyber Kasper Ebsen.

Fastholder udviklingsfokus

Jesper Holm Joensen understreger, at det øgede fokus på digital marketing ikke betyder et nedsat fokus på hverken udvikling eller UX/design:

- Hvis du vil skabe en succesfuld onlineforretning, der skaber mærkbare resultater på bundlinjen, så er du nødt til at tænke hele vejen rundt om forretningen, og det gælder både markedsføring, integrationer, design, kunderejse, performance og det tekniske set-up. Derfor vil vi fortsat hjælpe kunden inden for alle relevante områder relateret til eCommerce både den på den danske og udenlandske scene.

Afdelingen for digital marketing tæller primo 2017 otte ansatte ud af de i alt 35 ansatte hos No Zebra, og ambitionen er, at afdelingen har 13 ansatte inden året er omme.