Det aalborgensiske Modern Marketing-bureau KONXION er lidt af en vækstkomet herhjemme, hvor det bl.a. er blevet til hele syv Gazelle-priser gennem årene.

Nu opruster nordjyderne øst for Storebælt ved at hente Jan Christiansen ind som bureauchef med ansvar for afdelingen i København.

Han har tidligere bl.a. været landechef for Facebook i Danmark, Head of Social hos reklamebureauet Bates Y&R og, senest, Global Marketing Manager for SpamFighter.

- Vi har i gennem noget tid haft konkrete overvejelser om at sætte fokus på Danmark Øst med fast repræsentation i hovedstaden, siger Thomas Thomsen, adm. direktør for KONXION.

- Indtil nu har vi manglet den rette person til at opbygge og drive vores afdeling i København. Derfor er vi også glade for, at det er lykkedes os, at tiltrække en kapacitet som Jan. Vi glæder os til at drage fordel af hans store viden og ikke mindst hans netværk blandt en lang række relevante virksomheder, ligesom det nu bliver muligt at yde en endnu bedre onsite service over for vores sjællandske kunder, fortsætter Thomas Thomsen.

Transparens og værdiskabelse, tak

Jan Christiansen ser frem til at blive en del af et bureau, der bl.a. har oplevet fremgang ved at vækste eksisterende kunder.

- Dertil kommer, at bureauet altid har holdt fokus på ærlighed, tydelighed og hårdt arbejde. Derfor var jeg også en stolt mand, da KONXION kontaktede mig med henblik på samarbejde, siger han.

Jan Christiansen mener, at bureauer bliver belønnet med langvarige kunderelationer, når de bl.a. forstår at skabe de bedste leads til den bedste pris.

- Samtidig skal vi være i stand til at lede kunderne hen til de varer, de ønsker, og lede dem sikkert videre til købet – derfor er transparens og værdiskabelse nøgleord i 2018, mener Jan Christiansen, der glæder sig til at komme i gang med opgaven hos KONXION.

Den, der lever stille, lever godt

Jan Christiansen fortæller, at han i sine efterhånden mange år i branchen har oplevet mange bureauer, der ikke har haft den tilgang. Tværtimod har de haft mere fokus på at skabe indtjening for sig selv og vinde awards end på at skabe værdi/ROI for deres kunder.

- Samtidig er det ingen hemmelighed, at endnu flere bureauer er udfordret på indtjeningen, udfordret bl.a. fordi de store mediespillere som Google og Facebook ikke ser lige så gavmildt på bureau-godtgørelser, som de traditionelle publishers, siger Jan Christiansen.

Endvidere stiller stadig flere annoncører krav om klar værdiskabelse og synlige priser for at berettige deres bureau-samarbejder.

- I tider, hvor der fx er en vis uro i branchen omkring berettigelsen af de mange awards, har det fået mig til at tænke over det gamle motto: ”den, der lever stille, lever godt”.

- Det betyder også, at man som bureau bør holde fokus på, hvordan man skaber ROI for sine kunder, samtidig med at det skal fremgå tydeligt, hvilken betaling bureauet får for deres arbejde. På den måde sikrer man sig glade kunder, som føler, de får ”value for money”, og det er den slags, der skaber langvarige kunderelationer, siger han.

Et godt match

Derfor ser han frem til arbejdet i KONXION, der har det mantra, at hvis ikke man kan gøre en synlig forskel for kunderne, så skal man ikke tage opgaven.

- Det er noget, som jeg personligt er meget begejstret for. Omkring det at skabe værdi, så kan det nemlig tit være de små ting, der gør den store forskel, siger Jan Christiansen og slutter af med et eksempel:

- Hos KONXION har vi en kunde, hvis målgruppe er yngre kvinder. Vi startede med at skabe engagement via en ”klassisk” konkurrence, hvor man udloddede en iPad. Gennem dataanalyse af målgruppen fandt vi dog ret hurtigt ud af, at målgruppen er vilde med Ben & Jerry is. Og det er bestemt også at skabe værdi, når man finder ud af, at man kan skabe mere engagement ved hjælp af et gavekort på 250 kr. til is end ved at udlodde en iPad.