Det går godt hos reklamebureauet Advance, og nu udvider bureauet igen. Denne gang på den kreative front – med en ny kreativ direktør.

Valget er faldet på Mads Tagel, og han er fundet efter en omfattende search proces, hvor der også har været kigget i udlandet - og han udgør sammen med Gavin Mulligan nu Advances overordnede kreative ledelse.

- Det har været enormt vigtigt for os at finde en kreativ leder, som kommer med ny inspiration og andre erfaringer end dem, vi allerede har i huset. Vi har en kreativ afdeling med meget seniority, og Mads kommer både med erfaringer fra start-ups, har drevet eget bureau og har desuden en stærk digital baggrund, siger CEO og Partner Jens Krog om valget og tilføjer:

- Sammen med Gavins unikke evne til at arbejde med internationale brands får vi en ledelse med den rette erfaring i forhold til specielt de internationale virksomheder, som udgør kernen af vores forretning.

Stærk og empatisk profil

Ifølge kreativ direktør Gavin Mulligan har bureauet mødt mange stærke kandidater i search-processen - både fra Danmark og internationalt:

- Men Mads skilte sig ud med en profil, hvor kombinationen af det digitale perspektiv, masser af ledelseserfaring og en kreativ passion og talent passer godt til den rejse, vi er på. Samtidig har han i vores dialog vist en meget stor grad af empati og respekt for dem, han arbejder sammen med – alt sammen noget vi lægger stor vægt på. Jeg ser meget frem til alt det, Mads kan bidrage med fremover, siger Gavin Mulligan om sin nye makker.

Selv siger Mads Tagel om sit nye job:

- Jeg har netop sagt farvel til ERNIT (et finansielt produkt for børn og banker, red.), som har været min baby de sidste 2-3 år og fyldt en stor del af mit liv i den periode. Men jeg har savnet det kreative fællesskab og er meget glad for at blive en del af Advance, som har et rigtig godt ry – både fagligt og kulturelt hvilket betyder meget for mig.

Mads Tagel tilføjer:

– De er et internationalt orienteret kommunikationshus, som arbejder med og rådgiver nogle virkelig spændende kunder som bl.a. LEGO, Coloplast og Johnson & Johnson.

Den største afdeling

I forbindelse med etableringen af den nye kreative ledelse har Advance lagt tre afdelinger (Concept Development, Concept Activation og Production, sammen til en stor afdeling: Creative Department. Med 25 kreative bliver det den største afdeling på bureauet, som i dag har mere end 60 ansatte.

I huset på Landemærket i København sidder desuden Data og Marketing Automation eksperterne fra Responsive, som Advance arbejder tæt sammen med på flere kunder.

Endelig etablerede Advance et kontorfællesskab på 5. sal ved årsskiftet, og her sidder i dag seks forskellige virksomheder - et digitalt firma, et spilmediefirma, energi-rådgivere, to animationsfirmaer og et enkeltmandsfirma, der beskæftiger sig med filmproduktion.

Og som Jens Krog siger:

- Det er præcis så varieret et fællesskab, som vi havde håbet på, og det bidrager fint til det dynamiske miljø, ligesom det skaber grobund for tværfaglige fælles projekter.