Det er de færreste nystartede bureauer, der lander en gigant som første kunde. Men det er præcis det, det nystartede reklamebureau &Partner har gjort.

Med den rutinerede bureaumand Jacob Færtz i spidsen har det nye team landet Burger King som hovedkunde. Og &Partner får ansvaret for udviklingen af alt kreativt arbejde i Danmark.

Med ansvaret for udviklingen af det kreative arbejde følger alle former for grafisk produktion, tv-spots, bannere, videoproduktion til websites, indhold til sociale medier og udvikling af app-content, fortæller Jacob Færtz.

Han ser stort potentiale i Burger Kings brand, og øjner store muligheder for at skabe anderledes content, der får Burger King tilbage til rødderne og deres identitet som cool brand.

– Det er et kæmpe scoop for os at lande Burger King. Det er et skulderklap at få tilliden og ansvaret for alle reklameaktiviteterne i Danmark, fortsætter Jacob Færtz.

– Fra et professionelt synspunkt er det også en chance for at kunne fastholde en ensartet stil og tone i Burger Kings univers. Vi får muligheden for at kunne gå tilbage til rødderne og genetablere Burger King som det mest cool burgerbrand.

Burger King vil styrke brandposition

&Partner og Burger King har allerede bidt til bolle i arbejdet med at genskabe Burger Kings coolness. Første skridt er en julekalender, der over 24 miniepisoder binder storytelling sammen med konkrete tilbud til Burger Kings app-brugere.

&Partner står bag idé, koncept og manuskript. Og det er første gang, Burger King så målrettet forsøger at tappe ind i juletraditionerne. Idéen om at lave en anderledes julekalender er et konkret eksempel på den kreativitet og evne til det uventede, som Sofie Navardsen forventer sig af samarbejdet med &Partner.

– Vi kender Jacob fra tidligere, og har været imponerede over hans kreativitet og evne til at koble brandværdier og fortællinger sammen. Det var oplagt at samle Burger Kings aktiviteter ét sted og styrke muligheden for et sammenhængende brandunivers. Vi er sikre på, at &Partner kan levere originalt indhold, der styrker vores brandposition, siger Sofie Navardsen.

Montdor håndterer Burger Kings SoMe, hvilket især er Facebook og Instagram. Det går de naturligvis på baggrund af &Partners kreative arbejde. Starcom er mediebureau.