Omnicom Media Group har det seneste år satset kraftigt på contentudvikling og integration i specialistenheden Engage.

Ved årsskiftet satte selskabet den tidligere PHD-direktør Claus Andersen i spidsen for enheden og hentede Silas Gøttler (tidligere Magnetix) ind som Creative Director.

Nu sker der igen ting og sager, da Engage nu indlemmes i et internationalt netværk med tilsvarende enheder i andre lande og skifter navn til Drum CPH.

Drum blev oprindeligt etableret i London, og enheden har i mange år været en del af Omnicom Media Group UK.

Content i verdensklasse

Selskabet har specialiseret sig i contentudvikling for en række store annoncører, som McDonald’s, Volkswagen, Hasbro, Playstation, HP, Twitter og Warner Brothers.

Senest vandt Drum i 2017 både guld, sølv og bronze ved Cannes Lions for kampagner for AgeUK og den nyeste LEGO Batman-film.

- At blive en del af Drum, som er blandt de absolut mest succesfulde indenfor contentudvikling, styrker vores position. For vi kan nu i endnu højere grad udfordre og inspirere hinanden på tværs af landegrænser, samt integrere ressourcer og skalere vores samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, siger Claus Andersen.

- Vi har allerede et stærkt team af medarbejdere, hvor flere har vundet priser for tidligere arbejder på langt større markeder. Så vi har ressourcerne til at levere på alle niveauer af kreativ udvikling.

Del af international familie

Og da vi er en del af et hus med omfattende ressourcer inden for digital databehandling og -optimering, har vi et datarigt afsæt og kan hjælpe annoncørerne med at udkomme relevant i mange individuelle, digitale kanaler og formater, fortsætter han.

Også Peter Gottfredsen, adm. direktør for Omnicom Media Group, ser frem til det internationale samarbejde.

- Vi er overvældede over den succes, vi har fået med Engage, og er meget stolte af, at vi nu bliver en del af en international familie med ressourcer inden for contentudvikling, som bogstaveligt talt er i verdensklasse. Det er en stor anerkendelse af vores arbejde og meget inspirerende for os. For kunderne betyder det, at vi kan levere contentudvikling og aktivering på internationalt niveau, både når det gælder kvalitet og aktivering, siger han.