Det over 150 år gamle pastil-brand Fisherman’s Friend har som led i en ny distributionsstrategi været på udkig efter et nyt bureau, og efter en pitch-runde med tre bureauer faldt valget på Very Patchwork.

Mai Valentin, der er Regional Brand Manager hos DK Konfekture - selskabet, der repræsenterer Fisherman’s Friend på det danske marked – siger, at man oplever nogle helt specifikke lokale udfordringer på det danske marked, og at netop det er baggrunden for valget at bureuaet:

- Hele markedskategorien for pastiller er ekspanderet de seneste år. Vi har derfor efterspurgt en solid strategi og brandplatform, som kan bane vejen for en relevant kommunikation til at øge købsmotivationen, siger hun og tilføjer:

- Alle de tre bureauer, vi havde inviteret med i pitchen, udviste god og detaljeret forståelse for vores udfordringer og problemstillinger. Men et stærkt strategisk afsæt fra Very Patchwork, som tog livtag med vores årelange koncept ”strongly recommended”, blev udslagsgivende.

Stærk FMCG-portefølje

Med Fisherman’s Friend-brandet om bord føjer Very Patchwork endnu en kunde til en i forvejen solid FMCG-portefølje, der tæller brands som fx Snickers, M&Ms, Twix, Sun Lolly, Stryhn’s, Urtekram og Nescafé m.fl.

Og ifølge Julie Elander Pehrsson, der har været Strategisk Planner på projektet, er det fantastisk at få lov til at arbejde med et så ikonisk brand som Fisherman’s Friend:

- For os handler det om at skabe autentisk kommunikation. Strategien og brandplatformen skal i vores optik bygge bro mellem det, målgruppen oplever som relevant og det, brandet ønsker at være kendt for, siger hun og tilføjer:

- Hvis et kommunikationsafsæt ikke vækker genklang hos forbrugeren, har det ikke de bedste odds i et stærkt konkurrencepræget marked. Nøglen til at skabe en relevant kommunikation er indsigter. Derfor indleder vi altid processen med at dykke ned i virkeligheden. Så nu glæder vi os til at vise resultatet af et allerede rigtig godt samarbejde.