Det fremadstormende kinesiske mobil-brand OnePlus har valgt Holm Kommunikation som nyt PR-bureau i Danmark, og opgaven er klar: Bureauet skal hjælpe brandet med at fastholde fodfæstet – og helst styrke det - i det danske smartphone-marked. 

OnePlus-mobilen har på rekordtid fået skabt sig en trofast fanskare blandt danskerne - det vidnede den nylige lancering af OnePlus 6 om.

Og med valget af Holm Kommunikation som ny bureaupartner skal der altså nu skrues yderligere op for aktiviteterne i Danmark. 

- Vi har valgt at indgå i et strategisk samarbejde med Holm Kommunikation for at styrke OnePlus’ synlighed i det danske marked. Vi har allerede godt fat i de unge, og som går op i kvalitet og design, men har stadig en opgave at udbrede kendskabet til andre relevante brugergrupper, siger Stefan Bonnevier, PR Manager i OnePlus Nordics. 

Han tilføjer, at brandet er vokset meget hurtigt på det danske marked, og at man derfor har brug for en ekstern partner, der forstår forretningen.

Vil udfordre de store spillere

- På den måde kan vi sammen skabe momentum og gøre OnePlus til danskernes foretrukne brand, når der skal vælges smartphone, siger Stefan Bonnevier og tilføjer:

- Derudover har det været vigtigt at finde et bureau, der forstår medielandskabet og som kan tænke i kreative og digitale løsninger.  

Og hos Holm Kommunikation, som i forvejen har en lang historik med kunder inden for it og consumer tech - herunder PlayStation, Adobe, Cisco og Viacom -  er man naturligt nok også glade for samarbejdet.

- OnePlus er en innovativ virksomhed med en ambitiøs målsætning om at udfordre de store spillere i en branche, der forbrugsmæssigt er ekstremt vane- og loyalitetspræget, siger Mathias Holm Pedersen, der er Managing Partner i Holm Kommunikation, og tilføjer:

- De har et stærkt produkt, en moderne tilgang til deres community, og det er både udfordrende og spændende at arbejde med.

Første opgave løst

Samarbejdet har i øvrigt allerede kastet de første aktiviteter af sig i form af en lanceringsevent tidligere på sommeren.

Det drejede sig om den nye OnePlus 6 - en længe ventet telefon, der på verdensplan har solgt svimlende 1 million eksemplarer på kun 22 dage.

Herhjemme så man således også tidligere på sommeren hundredvis af danskere stå i køi timevis i både Aarhus og København, da OnePlus lancerede den nye flagskibsmodel OnePlus 6.

Modellen strøg da også direkte ind på top-10 listen over de mest solgte telefoner i Danmark i maj – til trods for, at man kun havde mulighed for at købe den i de sidste 11 dage af måneden. 

Se video fra One Plus6-lanceringen i København – var der nogen, der sagde iPhone for bare få år siden...?