At være en nicheorienteret organisation ser ud til at kunne betale sig.

I hvert fald er PR-bureauet Perfekta, der primært beskæftiger sig med PR inden for bygge- og anlægsbranchen, siden starten i 2012 vokset støt år for år - og det netop offentliggjorte regnskab for 2016 fortæller om fortsat vækst.

I løbet af regnskabsåret er nettoomsætningen steget med noget, der ligner 2,5 mio. kroner - fra 5,05 mio. i 2015 til til 7,41 mio. i 2016, og bundlinjen er fulgt med op, således at bureauet for 2016 kan glæde sig over et resultat før skat på 2,35 mio. kroner mod 1,62 mio. kroner i 2015.

Dermed fortsætter Perfekta PR de gode takter fra sidste år, og ifølge ledelsen ventes væksten at fortsætte ind i det nye år med en forventet vækst på 20 procent.

Udvider paletten
Og Perfekta PR’s direktør, Jens Flinker Nørgaard, er naturligt nok også begejstret for fremgangen:

- Det kan næsten være svært at få armene ned. Omsætningen er steget år for år, siden vi startede, og vi tiltrækker hele tiden nye kunder. Alene det sidste halve år har vi landet kunder som Danske Malermestre, fermacell, Boligfonden Kuben og Meinertz, siger han og tilføjer:

- Samtidig har vi været skarpe på at skabe mere forretning på vores eksisterende kunder ved blandt andet at udvide paletten af ydelser og produkter. Det er en væsentlig del af forklaringen på vores positive udvikling.

Det betydelige branchekendskab har gennem årene tiltrukket en del kunder inden for branchen, så i dag rådgiver bureauet brands som Ford Motor Company, Velfac, Stark og Rockfon.

Specialisering vokser
Flere af bureauets medarbejdere har da også en fortid på forskellige medier inden for arkitektur og byggeri, og Jens Flinker Nørgaard er ikke i tvivl om, at det indgående kendskab til byggebranchen har stor betydning, når kunderne vælger Perfekta PR.

- Vi brænder virkelig for byggeri, arkitektur og design og investerer massivt i medarbejdere, der har kendskab til branchen og kan formidle kundernes historier til de markeder, de opererer i. Vores kunder kan mærke, at vi dyrker byggebranchen som en religion, siger han og fortsætter:

- Jeg tror, at vi i fremtiden vil se, at PR-bureauer bliver mere nicheorienterede, fordi virksomheder i stigende grad går efter bureauer med specialiserede rådgivere, der har stor viden inden for specifikke områder og brancher.

Opruster på SoMe
For at styrke kompetencerne på især social media-fronten har Perfekta hentet SoMe-specialist Mikkel Kruse ind til at stå i spidsen for området i en ny stilling som Head of Social Media.

Mikkel Kruse kommer fra en stilling som Social Media Manager hos IUM Denmark og skal rådgive bureauets kunder i brugen af de sociale platforme:

- Byggeriet har for alvor taget de sociale medier til sig. Det er en branche, der bygger utrolig meget på vidensdeling, opbygning af relationer og tillid, og derfor ligger det godt til virksomhederne at være massivt til stede på de sociale medier, hvor de kan gå i direkte dialog med kunder og branchekolleger. Med Mikkel ved roret kommer vi til at styrke vores kunders tilstedeværelse på de sociale medier, siger Jens Flinker Nørgaard.

Ud over Mikkel Kruse opruster Perfekta med yderligere to medarbejdere:

Katrine Larsson Zachariassen er hentet ind som ny juniorrådgiver. Hun er cand.comm. fra RUC og har tidligere arbejdet hos Horisont Gruppen, hvor hun bl.a. har skrevet for magasinet Installatør.

Cecilie Frydenlund Nielsen er ansat som ny tekstforfatter. Og hun er cand.public. fra Aarhus Universitet. Cecilie Frydenlund Nielsen kommer fra en stilling som projektleder i Arkitektforeningen.