Fra i dag er GroupM-mediebureauerne MEC og Maxus i Danmark – som tidligere varslet – fusioneret til det nye medie-, content- og teknologibureau Wavemaker.

Bureauet bliver en del af et globalt bureaunetværk, der er til stede i 90 lande. I Danmark har Wavemaker afdelinger i København og Aarhus og beskæftiger 120 medarbejdere ud af GroupM’s samlede styrke på ca. 500 ansatte.

- Bølgerne opstår og skaber synergi, relevans og effektivitet, når medieplanlægning, content-strategi og den rigtige teknologi anvendes sammen med vores unikke forståelse for kunderejsen, lyder det fra Kristian Bæk-Mikkelsen, CEO for Wavemaker Danmark, i en pressemeddelelse.

- Wavemaker arbejder helt konsekvent med kunderejsen som omdrejningspunkt og grundlag for anbefalinger og løsninger. Ved at udnytte den enorme datamængde fra GroupM’s [m]Platform og tilføre masser af kreativt talent fra Wavemaker-medarbejderne, fokuserer vi på branchens fremtid og ændrer os fra traditionelt mediebureau til medie-, content og teknologibureau. Vi er Future Makers, fortsætter han.

Wavemakers globale CEO, Tim Castree, supplerer:

- Wavemakers fornemste opgave er at give kunderne viden og styrke til at vækste og transformere deres forretning. Det gør vi effektivt og målrettet ved at kombinere indsigter omkring kunderejsen og data med vores globale audience buying-platforme, siger han.