Posterscope er et af de mindre selskaber under Dentsu Aegis Network-paraplyen. Selskabet planlægger og optimerer outdoor-reklamer.

Tallene er enormt stabile og endnu et år er kurven for udviklingen stort set flad. Små 5 mio. kr. på toppen og godt 2 mio. kr. på bunden.

Hvorfor dette ejendommelige lille selskab i en gigantisk koncern?

– Det skyldes, at vi har dygtige folk siddende og optimere, planlægge og indkøbe outdoor-reklamerne for kunderne her, siger Mads Bredal, CEO for hele Dentsu Aegis-koncernen i Danmark.

– Så på den ene side er det en meget specialiseret enhed, og på den anden side indgår den i Posterscope globalt, så for os i Dentsu Aegis er det et vigtigt selskab med gode special-kompetencer, men de store budgetter håndteres af mediebureauerne.

– Omvendt vil jeg da ikke lægge skjul på, at når vore dygtige kolleger lægger to millioner på bundlinjen ud af en toplinje på cirka 5 millioner, så har jeg al mulig grund til at være tilfreds, slutter Mads Bredal.

Nøgletal

Posterscope Danmark A/S

Mio. kr.                              2017/ 2016

  • Bruttofortjeneste:             4,8/ 5,0
  • Res. før skat:                    2,6/ 2,5
  • Årets resultat:                   2,0/ 1,9