Danmarks lokale sportskæde, Sportigan, har været på jagt efter nyt bureau. Clienti trak det længste strå og er allerede i gang med ny kommunikation og aktivering af brand og butikker.

Det er ikke længe siden, at Clienti fortalte, at Davidsens Tømmerhandel var kommet på kundelisten, så der er gang i bureaubutikken i Aarhus.

Sportigan indgik sidste år et samarbejde med den nyeste spiller på markedet, SPORT 24, og nu er målet at give begge kæder endnu flere muskler i et konkurrencepræget marked.

– Det er ingen hemmelighed, at der er kamp om de sports- og motionsglade danskere. Det er vigtigt at stå stærkt. Det gør vi nu med to kæder, der kan spille hver deres rolle i markedet, siger kædechef Peter Christiansen og fortsætter:

– Sportigan skal stadig være den lokale og personlige sportsbutik, der brænder for sport og god service. Når vi søgte efter et nyt bureau, var det, fordi vi havde brug for at markedsføre og aktivere den position tydeligere – også digitalt. Her viste Clienti sig som et naturligt valg i kraft af deres kædeerfaring, attraktive samarbejdsmodel og indsigt i markedet. 

Sportigan vil kommunikere på alle platforme

Ikke overraskende er der glæde over valget på den anden side af bordet:

– Sportigan er en kæde med en lang historie og en særlig betydning for mange danskere. I den forstand er det både et privilegium og en spændende opgave at skulle videreudvikle Sportigan, siger Christian Mücke Laursen, kontaktchef hos Clienti.

– Kæden står netop nu med nye kræfter og muligheder, og vi ser et stort potentiale i – på alle platforme – at puste liv i den unikke rolle, som Sportigan-butikken har i det lokale sportsliv.

Samarbejdet er allerede sparket i gang. Resultaterne af arbejdet med den nye kommunikation, forventer Sportigan og Clienti færdig i løbet af sommeren.