Sportmaster, der med flere end 100 butikker spredt ud over Danmark er blandt landets største sportskæder, har fundet ny bureaupartner på medie-siden.

Sportmaster har gennem de seneste måneder været på udkig efter nyt mediebureau, og valget faldt ud til fordel for OMD, hvilket er ensbetydende med et farvel til den hidtidige samarbejdspartner Carat.

Ifølge en pressemeddelelse er valget truffet med udgangspunkt i OMD's ”credentials”, aftryk i markedet, og dokumenterede evne til at skabe målbare forretningsresultater. Samarbejdet begynder 1. januar.

Strategisk dialog i højsædet

- Sportmaster er en virksomhed i hastig udvikling, hvorfor det er vigtigt for os at have adgang til den rette rådgivning, der kan hjælpe til at sikre afkast af vores investeringer, siger Gitte Matzen, marketingchef hos Sportmaster.

- Samtidig mener vi, at det er vigtigt at have samarbejdspartnere, der kan bringe vores strategiske dialog til et nyt niveau. OMD har ved tidligere lejligheder flere gange bevist, at de er stærke til at optimere marketingindsatsen, så den skaber forretningsmæssig fremdrift. Derfor er det med glæde og forventning, at vi nu indleder samarbejde, fortsætter hun.

Bo Damgaard, som er adm. direktør for OMD Danmark, ser frem til samarbejdet.

- Vi kommer til at levere marketing- og mediarådgivning og udarbejde effektfulde marketing- og medialøsninger til Sportmaster. Vores mission vil være at tilføre maksimal værdi i samarbejdet, sådan at Sportmaster oplever, at det er en konkurrencemæssig fordel at arbejde sammen med os. Det bliver utrolig spændende, og vi glæder os, siger han.