De kæmper hårdt om kunderne og på kundernes vegne hos Mindshare.

En kundetilgang sidste år på 26 er fornemt, en høj medarbejdertilfredshed, mange danske og internationale awards og et stærkt omdømme i branchen glæder CEO’en.

– Vi er vokset med knap 20 pct. på toplinjen, seks pct. på bruttoavancen og godt 15 pct. på bundlinjen, og når vi lægger det til de værdier, du nævner i indledningen, er vi godt tilfredse, siger Martin Ove Rasmussen, Nordisk CEO hos Mindshare.

– Mange af vore dejlige nye kunder, som vi fik i 2016, bliver først aktive i år, så vi regner bestemt med, at 2017 bliver bedre økonomisk end 2016. Ikke mindst fordi vi er endnu bedre rustet kompetencemæssigt i år på grund af strategiske investeringer.

Hvad siger du til Cannes?

– Jeg er død-skuffet over, at vi ikke vandt en løve. Vores Image-Hack kampagne fortjente en award. Når det er sagt, så er jeg glad for vores shortliste, der giver blod på tanden til at fortsætte de offensive indsendelser.

– Vi vandt jo priser i Eurobest, Cristal og Epica Awards – og i stort set samtlige danske award-shows – så noget må vi jo kunne, når så mange dygtige juryer klapper os på skulderen.

– Til gengæld er jeg rigtig glad på branchens vegne. Kollegerne gjorde det bare så godt i Cannes, og det er rigtig fedt. 22 løver ved VM i reklame burde inspirere alle os andre til at gå i offensiven med sublimt håndværk, slutter Martin Ove Rasmussen.

Nøgletal Mindshare A/S

(Mio. kr.)                       2016/ 2015/ 2014

Omsætning:              362/ 305/ 309

Bruttofortjeneste:     30,1/ 28,4/ 30,3

Årets resultat:              3,6/ 3,1/ 2,1