Godt nok er det mere end 14.000 år siden, vi begyndte på den slags pynt. Men det er stadig moderne at gå med smykker.

Og selvom stort set alle har smartphones i dag, har de fleste alligevel et ur. Ikke desto mindre oplevede flere lokale guldsmede og urmagere, at dagligdagen blev sværere ”alene”. Blandt andet af den grund etableredes kædesamarbejdet Jeweltime i 2015.

 – Ved at gå sammen i én kæde – i dag med 34 ur- og smykkeforretninger i Danmark og en enkelt i Grønland – fik vi ikke bare langt flere muskler at spille med, siger Finn Juhl, CEO for Jeweltime:

– Vi blev også i stand at sætte barren højere i forhold til indkøb og markedsføring. Samtidig har Clienti løftet kæden på alle punkter. Deres kæde-og detailerfaring og integrerede kommunikation har bragt os markant videre i forhold til de mål, der var sat.

De kendte brands bærer kommunikationen

Det vigtigste har i den sammenhæng været, at der – både forretnings- og brandmæssigt – nu er kommet en klar retning for, hvordan Jeweltime agerer og kommunikerer, lyder forklaringen.

– For det første er der fundet den rette balance imellem eget særkende og behovet for at være tro mod de kendte brands i kommunikationen. For det andet har tilgangen til kanalerne – ikke mindst de sociale – bragt Jeweltime mere i øjenhøjde hos forbrugerne.

Sådan lyder det samstemmende fra Finn Juhl og kontaktchef hos Clienti, Christian Mücke Laursen.

 – Som ny detailkæde skal Jeweltime opbygge kendskab og skabe salg, men lige så vigtigt sikre synlighed, når danskerne søger på de digitale og sociale platforme, uddyber Christian Mücke Laursen.

– Det har i den sammenhæng været vigtigt at afdække forbrugernes adfærd og lave handleplaner derefter. En fortsat styrkelse af de indre linjer har også haft stor betydning i parløb med udviklingen af en mere tydelig identitet udadtil.

– Kædens frivillige medlemmer og de nærmeste leverandører skal kunne mærke fordelene ved at være med – og de foreløbige tilkendegivelser viser, at også forbrugerne allerede har fået en stærkere opfattelse af Jeweltime. Det er vi i sagens natur godt tilfredse med.

Og nu kommer julehandlen så

Julen, der er den vigtigste tid på året for alle ur- og smykkeforretninger, er allerede godt i gang.

– Vi er spændte. Først og fremmest på at lancere noget helt nyt i julen; nemlig vores helt egen kollektion af Jeweltime ure og Jeweltime smykker. Og så er vi naturligvis også spændte på, hvad julen ender med at bringe.

– Den bliver den første alvorlige målestok for, hvor langt vi er kommet i forhold til at være hele Danmarks kæde af lokale ur- og smykkeforretninger, slutter Finn Juhl.