Den svenske outdoor-udbyder Visual Art har købt City Media, der er en af Danmarks førende virksomheder inden for high impact media.

Der er tale om et strategisk opkøb for at blive størst i Danmark på markedet for digitale skærmløsninger i butikker og outdoor-reklame, lyder det fra Visual Art.

Via opkøbet får City Media adgang til 117 digitale specialister inden for digital signage og digital out-of-home-reklame (DOOH).

– Visual Art er et perfekt match for City Media. Visual Art har en digital førerposition, erfaring og en interessant kundeportefølje, som giver en række nye forretningsmuligheder. City Media er førende inden for high impact media i Danmark, og nu får vi digitale muskler, der gør os i stand til at vokse yderligere på vores marked, siger Pia Petersen, adm. direktør i City Media.

En sikker vej ind til det danske marked

Visual Art er Sveriges førende virksomhed inden for digitale outdoor-reklamer og digital signage. Virksomheden er inde i en ekspansiv vækstfase for at blive størst i Norden, og her er købet af City Media et vigtigt skridt på vejen.

City Media fortæller, at selskabet har omkring 80 pct. af markedet for high impact media (store formater inden for outdoor-reklame, red.) og er blandt de fire største aktører på OOH-markedet.

– City Media er et fantastisk opkøb for os, og strategisk passer virksomheden perfekt ind i Visual Art-koncernen. Vi har gennem de seneste 20 år fokuseret på at udvikle vores kunders forretning gennem digital kommunikation og teknisk innovation, siger Andreas Lind, adm. direktør for Visual Art Group.

Visual Art er strategisk partner for blandt andet McDonald’s, Kicks, ICA, Telia, 7-Eleven og Circle K, hvor virksomheden udvikler koncepter inden for digital signage i butikker og restauranter.

Sverige er langt fremme, når der handler om digitale reklamer i butikker, virksomheder og indkøbscentre samt inden for DOOH, digitale outdoor-reklamer på togstationer, i gader og på bytorve. Blandt annoncørerne findes Nike, Volvo, Coca Cola, SAS, Spotify mv.

– Danmark er et sofistikeret og modent forbrugermarked, men den digitale udvikling i butikker og outdoor er ikke lige så langt fremme som i Sverige, hvilket giver os gode muligheder for at tage markedsandele, slutter Andreas Lind.