Virksomheden Timberman Denmark A/S markedsfører to brands i Danmark. Timberman som er trægulve og Wicanders som er kork gulve. Markedsføringen af begge brands flytter over til Clienti i det nye år.

– Timberman har gennem de senere år haft en rigtig positiv udvikling og øget sin omsætning betragteligt. Både Timberman og Wicanders har forholdsvis høj kendskabsgrad på det danske marked, men vi skal arbejde indgående på at sikre en stærkere positionering hos slutkunderne, siger direktør Anders Bjørnstrup.

Timberman, som i dag har en pæn markedsandel i segmentet hårde gulve, har store planer for fremtiden.

Adm. direktør Keld Jensen siger:

– Vores produktsortiment på både trægulve og korkgulve er baseret på høj kvalitet og udseende, der er i pagt med tidens trends. Vi skal have kendskabet til vores brands endnu højere op, men ligeså vigtigt, så skal vi have fortalt kunderne, at de skal købe kvalitet, da det holder bedre i længden.

– Alt for mange sætter et rigtig dyrt køkken ovenpå et billigt trægulv, som efter få års brug er slidt og moden for udskiftning. Der skal kunderne i stedet vælge et lidt dyrere og bedre gulv, de kan have glæde af i mange år frem.

Og hvorfor valgte I så Clienti som partner?

– Clienti præsenterede os for et strategisk oplæg og en kommunikationsplatform, som passer godt til den strategi, vi har lagt, og den vækst vi fortsat står overfor. Vi har derfor har store forventninger til samarbejdet og tror på, at vi kan skabe gode resultater i fællesskab, slutter Keld Jensen.