Torsdag 21. august 2014

Topchefer tvivler på marketing

19. nov 12 Bureauer Skrevet af Susanne Ingemann
0

Ny undersøgelse peger på, at marketingfunktionen ikke nyder den store tillid hos virksomhedernes adm. direktører. Hele 70 procent af topcheferne mener ikke, marketing bidrager til at skabe vækst i butikken.

Relaterede artikler

”Marketingafdelingen er noget, vi har af ren og skær tradition.”

”Vi har besluttet, at vi ikke forventer andet end lidt branding, pr og nogle pæne reklamer fra marketing.”

Sådan lyder et par af udmeldingerne en rapport - Fournaise 2012 Global Marketing Effectiveness Program – som er blevet til efter interviews med 1200 adm. direktører fra en række lande verden over. Det fortæller marketingweek.co.uk.

Rapporten fortæller, at 69 procent af topcheferne er holdt op med at opstille KPI’er og andet godt for deres marketingansvarlige, fordi de mener, at ”marketing konsekvent ikke har været i stand til at dokumentere, at deres strategier, aktiviteter og kampagner har kunnet skabe vækst i forretningen.”

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.