Danske bureauer klarer sig som regel godt, når årets Epica-priser uddeles.

Som beskrevet forleden blev Spies' "Do it for Denmark"-kampagne en af guldvinderne, og dermed var stilen lagt an til en dansk medaljehøst, der måske kunne nå de seneste års højder.

Sidste år løb Jack & Jones, &Co og Bacon med intet mindre end den højeste ære, en Epica d’Or, for ”Made From Cool”, og året forinden gjorde Midttrafik, M2 Film og Thomas Falkenberg det samme.

I år blev det imidlertid ikke til nogen af slagsen, men derimod til fornemme tre gange guld, en sølv og fire bronze.

Den danske topscorer blev Spies' ”Do it for Denmark”-kampagne, som Robert/Boisen & Like-minded står bag. Den hentede to gange guld og en enkelt bronze.

Også McCann Copenhagen gjorde sig positivt bemærket med en guld og tre gange bronze.

Se de danske vinderne her.

Bureau

Kampagne

Annoncør

Kategori

Metal

Robert/Boisen & Like-minded

"Do it for Denmark"

Spies

Online Campaigns – Consumer Services & Household Products

Guld

McCann Copenhagen

"Showroom At Home"

IKEA

Apps

Guld

Robert/Boisen & Like-minded

"Do it for Denmark"

Spies

Promotions & Incentives

Guld

LetsAdvertise.it

The Disguised Portfolio

LetsAdvertise.it

Business to Business Direct

Sølv

Wunderman Scandinavia

"Bang & Olufsen: A Moving Digital Experience of BeoVision Avant"

Bang & Olufsen

Online Campaigns – Luxury

Bronze

McCann Copenhagen

Iconic Celebration

Ladbrokes

Recreation & Leisure

Bronze

Robert/Boisen & Like-minded

"Do it for Denmark"

Spies

Integrated Campaigns

Bronze

McCann Copenhagen

Showroom At Home

IKEA

Media Innovation - Traditional Media

Bronze

McCann Copenhagen

Showroom At Home

IKEA

Promotions & Incentives

Bronze