Tilbage i slutningen af 2011 fik bureauet Wonderland til opgave at skabe en fælles visuel identitet for det populære københavnske spillested Vega og Tuborg – som er Vegas hovedsponsor - og siden da har parterne samarbejdet om løbende at aktivere sponsoratet.

Det er gennem årene blevet til en række forskellige projekter, som hver på sin måde har integreret brandet i lokalernes mange elementer, som fx barer, mobile barmoduler, ståborde og senest en helt ny sofainstallation, uden at plastre fladerne til med hverken den grønne farve eller navnet Tuborg.

Og Vegas særlige historie og atmosfære betyder meget for Tuborg, siger marketing manager, Christian Sveigaard:

- Vi er utrolig glade for samarbejdet og stolte af, at vi gennem løbende renoveringer kan være med til at værne om den atmosfære og arkitektur, som spillestedet er så kendt for. Vi gør en dyd ud af at støtte op om Vega, men uden at blande os for meget og uden at klistre stedet til med vores brand. Det skaber mere værdi for alle parter, når det foregår på Vegas egne præmisser.

Halvdelen af forretningen

Simon Nygaard, der er kreativ direktør i Wonderland, siger om Vega-projektet:

- Ved at kombinere Tuborg og Vegas værdier i en fælles visuel identitet, har det i alle disse år været muligt for os at integrere brandet med respekt for stedets historie, arkitektur og ikke mindst besøgende. På den måde har alle parter fået mest muligt ud af samarbejdet.

Det er i øvrigt ikke kun på Vega, at Wonderland udfolder kompetencerne inden for brandede interiør-løsninger. Netop denne disciplin er nemlig begyndt at fylde mere og mere hos bureauet.

- Halvdelen af vores forretning er baseret på at bruge fysiske miljøer som kommunikationskanal. Om det gøres gennem rum, facader eller møbler, så er vores hovedformål med denne typer opgaver at forene brandidentitet og lækkert design med funktionelle og langtidsholdbare løsninger, siger Simon Nygaard.

Fx var det også Wonderland, der i efteråret stod bag Husbryggeriet Jacobsens nye gastropub på toppen af Illum som en del af shoppingcentrets foodcourt, ligesom også designkonceptet til Carlsbergs VIP Lounge-bar i Parken er skabt af Wonderland.