Fredag 18. april 2014

Søgefelt

TV-mediet topper i 2013

12. dec 13 Bureauer Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Efter flere tiår, hvor salget af tv-reklamer på globalt niveau kun har kendt en retning – nemlig opad – når mediet toppen i år. Mobilen skal drive reklame-væksten fremover, lyder spådommen fra mediabureau.

Ifølge ZenithOptimedia, der er en del af det globale bureaunetværk Publicis, vil pilen snart pege nedad for tv-mediet som reklame-platform på globalt plan efter flere tiår med vækst.

Forudsigelsen falder i bureauets seneste prognose, der i øvrigt også forudsiger den største sammenhængende vækst på reklamemarkedet i 10 år.

Spådommen lyder på 3,6 procents vækst i indeværende år, 5,3 procent i 2014 og 5,8 procent i 2015 og 2016.

Dermed er Publicis-bureauets forudsigelser for udviklingen på annoncemarkedet næste år i vid udstrækning på linje med de danske annoncørers positive forventninger til 2014, som bl.a. kommer til udtryk i Trends-analysen fra Megafon.

TV har toppet

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.