Torsdag 2. oktober 2014

TV: Nu forhandles der

28. jan 13 Bureauer Skrevet af Christian W. Larsen
0

Det ser ud til, at annoncørerne skal betale lidt mere for tv-kommunikationen i år. Men hvis man snor sig mellem stationer og kanaler, kan man stadig opnå gode aftaler, mener Mikael Ostenfeld.

TV 2 meldte traditionen tro ultimo november med en flad prisstruktur for 2013. Derefter fulgte Viasat og senest SBS ud med deres udspil til, at virksomhederne skal betale lidt mere for tv-reklamerne i år.

– Det er nemlig rigtigt påpeget. De tre store tv-stationer har leveret deres udspil. Først nu begynder forhandlingerne, og den endelige pris afhænger i sidste instans af udbud og efterspørgsel, siger Carats tv-direktør Mikael Ostenfeld. Udbuddet er i denne sammenhæng, den daglige tv-seening af de kommercielle kanaler – efterspørgslen annoncørernes 2013 tv-budgetter.

Så er det vel ligegyldigt, hvad tv-stationerne melder ud?

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.