Det er award-sæson, og shortlisterne triller ind fra nær og fjern – både herhjemme, hvor foreløbig Danish Digital Award har udvalgt finalisterne – og i det store udland, hvor masser af shortlister er på trapperne.

Enkelte er netop publiceret - Art Directors Club og WARC Awards – og begge steder kan de kreative folk fra UncleGrey glæde sig over at være videre til finalerne. Og begge steder er Innovation nøgleordet.

Ved ADC Awards er bureauet og Canon-casen Local Business Never Looked So Good shortlistet i kategorien Innovation/Photography, og også ved Warc Awards er bureauet shortlistet i Innovation-kategorien.

Her er det UncleGreys arbejde for SF, Denmark vs Trump, kendt som bussen med de rullende øjne, der er videre til finalen. Cases vandt i øvrigt en ADC Award sidste år.

Mere dansk

Ved Warc Awards er det foreløbig kun Innovation-kategorien, der har publiceret shortlister, så her kan vi håbe på mere dansk i de kommende uger, men ved ADC Awards gør endnu et dansk navn UncleGrey selskab.

Det drejer sig om aarhusianske Between Music, som sammen med amerikanske FuturePerfect Productions er shortlistet i Innovation/Experiental Design. Shortlisten gælder AquaSonic, en undervandskoncert, afholdt i forbindelse med festlighederne under Aarhus: Europæisk Kulturby 2017.

ADC Awards, der er en del af The One Club for Creativity, har i år sendt 514 cases fra 34 lande videre til finalen.

Shortlisten toppes af BBDO New York med 31, Dentsu Tokyo med 23 og tyske Jung von Matt med 20.

Årets vindere offentliggøres 7. maj, når ADC Awards løber af stablen for 97. gang – i New York.

Se hele ADC Awards-shortlisten her.