Kommunikationsbureauet Friday har vind i sejlene og udvider nu både kompetencer og partnerkreds gennem rekrutteringen af tidligere Euroman-redaktør og digital bureaustifter Kristoffer Dahy Ernst.

Han forlod i sommer det digitale designbureau Double, som han selv var med til at stifte i 2014, og med hans indtræden som ny partner hos Friday opruster bureauet mærkbart på den digitale front.

Og det giver mening, for efterspørgslen på disse kompetencer er stigende, lyder det det fra Lars Bo Kirk, administrerende direktør i Friday:

- I dag er de fleste virksomheder og bureauer jo mere eller mindre digitale, men der er brug for nogle erfarne mennesker, der kan rådgive om og levere de klassiske ydelser på tværs digitale platforme, kulturer og medier. Og det bliver vi endnu bedre til med Kristoffer om bord, siger han.

Aktiv på flere fronter

Før Kristoffer Dahy Ernst gik ind i bureauverdenen, var han digital redaktør på Euroman, hvor han var en af hovedmændene bag magasinets succesfulde digitale transformation.

Og han har mange flere jern i ilden.

I dag udgiver han fx hver uge Morgenpost.dk, der giver et overblik over ugens digitale højdepunkter. Han har også gennem en periode været fast tilknyttet klummeskribent for Berlingske, ligesom han er en flittig gæst i kulturprogrammet AK24syv på Radio24syv – og han glæder sig til de nye udfordringer:

- Friday og deres mange seniorrådgivere har fantastisk godt fat i markedet, og der er ingen tvivl om, at vi kommer til at udvikle hinanden - og frem for alt kunderne. Og det glæder jeg mig rigtig meget til, siger Kristoffer Dahy Ernst, der fortsætter som debattør og blogger.

God kemi

Med sine 31 år bliver Kristoffer den yngste partner i Friday, og Lars Bo Kirk glæder sig af flere årsager til det nye samarbejde:

- Kristoffer taler flydende digitalt - og er virkelig dygtig. Det ved vi fra en række digitale projekter, vi har lavet sammen med Double. Og så er han i øvrigt ganske enkelt meget svær ikke at holde af - hvilket betyder mindst ligeså meget for os, siger han.

Friday, der i dag tæller 22 kollegaer, blev etableret i 2014 og definerer sig selv som et full service bureau med fokus på krise- og kommunikationsrådgivning, PR, forandringskommunikation, videoproduktion samt lifestyle.