Ledelsen hos Vice Media Danmark har haft usædvanlig travlt med at underskrive ansættelseskontrakter siden foråret 2015.

I april kom Jonathan Lang til som Creative Director fra bureauet MediaCom Beyond Advertising.

Få uger senere måtte Konstellation aflevere to af sine profiler - Benjamin Bang og Morten Grubak - der kom til Vices kreative som Associate Creative Director.

I efterårsmånederne udvidede bureauet med 12 nye profiler, og nu har Vice-ledelsen igen haft kuglepennen fremme.

Denne gang for at skrive kontrakt med Emil Asmussen, der bliver ny Senior Copywriter på bureauet.

- Hvert år producerer vi timevis af indhold og hundredvis af billeder og assets til vores bureau-kunder, siger Jonathan Lang.

- Vores bureau-model adskiller sig bl.a. ved at insource produktion. Det gør, at vi kan producere langt mere indhold, i en konsistent høj kvalitet. Det kræver stærke koncepter og et stort kreativt overblik. Vi er derfor rigtig glade for at have fået Emil om bord og er hele tiden på udkig efter flere af hans slags, fortsætter han. 

Har vundet flere priser

Emil Asmussen er uddannet cand.mag. fra Roskilde Universitet og har tidligere bl.a. været konceptudvikler og manuskriptforfatter hos produktionsselskabet NIMB.tv og skribent hos Bitchslap Magazine - senest kommer han fra en stilling som copywriter hos reklamebureauet Umwelt.

Her var han en af de ledende, kreative kræfter bag Georg Jensens 2015 julekampagne The Gift of Giving, der blandt andet har vundet priser ved Awwwards, CSS design awards og FWA. Derudover har Emil arbejdet med kunder som Ford Motors, Ikea, Statoil, TV 2, Fitness World og PostNord.

- Emil har den rette kombination af kompetencer til Vices bureau. Han favner solidt tekst-håndværk, skarpe koncepter og stor erfaring og forståelse for historiefortælling og digital. Koblet med Emils overblik og skrappe kreative fokus gør det, at han kan lede den røde tråd igennem hundredvis af forskellige film, siger Jonathan Lang.

Og hvorfor er Vice et godt match for Emil Asmussen?

- Jeg tror på, at kommercielt indhold skal være relevant og underholdende - ellers dør det. Det er et mindset, som jeg deler med VICE, når vi arbejder ud fra at lave solidt indhold, der rent faktisk bliver set, delt og gør en forskel, siger Emil Asmussen.

Den markante oprustning hos Vice i det seneste halve års tid kommer i kølvandet af et par ommøbleringer i toppen af Vice i sensommeren.

Således blev den danske afdeling af medie-koncernen Vice udpeget som nyt hovedkontor for både Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Skandinavisk CEO er i dag Frederik Andersen - og den tidligere danske CEO, Lars Hemming Jørgensen, er hentet til en topplacering som Chief Commercial Officer i Vice-koncernen - og CEO for Vices globale reklamebureau, Virtue Worldwide - på mediekoncernens hovedkontor i New York.