Siden udskillelsen fra det digitale marketing bureau QuantAds i september 2017, er det gået hurtigt for SiteCampaign.

Over 45 kunder er inde i software-selskabet, der er specialiserede i at konvertere besøg på websitet til konkret salg. 

Virksomheden har store ambitioner og forbereder sig på at finde potentielle investorer, der kan bidrage til den videre udvikling.

Det er nemlig den vigtigste grund til, at SiteCampaign er etableret uden for QuantAds, og hvor stifterne af QuantAds, Lasse Rasmussen og Joachim Graff og deres hollandske partner Sjoerd van der Gijp, også er ejere af SiteCampaign.

Prøv at give os pixie-bogen af succesen bag SiteCampaign?

– Det handler om at have respekt for brugeren og ikke virke ”spammy” eller ligeglad. Vores analyser peger på et stort potentiale for danske webshops, og det er også det vi oplever, når vi er ude at tale med vores kunder, siger Lasse Rasmussen, CEO hos QuantAds. 

– Tag fx modebranchen, hvor vi i øjeblikket har over 10 brands, som SiteCampaign hjælper. Modebranchen ekspanderer i disse år kraftigt i udlandet, og der er et stort behov for at opretholde stærke æstetiske brands og samtidig effektivt sikre, at brugernes besøg på webshoppen rent faktisk konverteres til salg. 

– Og det er præcis det, de 16 specialiserede medarbejdere i SiteCampaign kan. Og de arbejder på tre overordnede områder, som kan optimeres gennem on-site kampagner: Vi kan skabe trafikken, ’win-back’ og sælge og endelig kan vi lead-generere via fx sign-up til nyhedsbreve. 

– Det drejer sig grundlæggende om branding og den rigtige ”tone-of-voice” i kommunikationen, og det har man forstået hos SiteCampaigns team, der allerede har lavet over 100 kampagner. 

Engagerende og service-minded tilgang

En af de kunder, som har gjort brug af SiteCampaigns specialist-kompetencer er vinklubben Winefamly. 

– Da jeg mødte teamet fra SiteCampaign, var jeg overbevist om, at vi sammen skulle teste og afprøve nye tiltag for at se, hvordan vi i højere grad kunne engagere vores målgrupper på en interessant og nytænkende måde og samtidig opleves som servicemindede. 

– Og det gav pote. Vi så en markant stigende opskrivning til medlemskaber til vores vinklub, da vi lancerede, fortæller grundlægger og partner hos Winefamly, Thomas Pedersen.

Også hos kosmetikvirksomheden Estée Lauder har man oplevet en positiv udvikling på flere brand websites efter partnerskabet med SiteCampaign. 

– Med fem forskellige brands (Estée Lauder, Clinique, mm) i vores portefølje har vi en stor udfordring i at fremhæve enkelte kampagner for vores mange produkter, siger E-Commerce Store Lead hos Estée Lauder Mereme Kasami.

– SiteCampaign forstod hurtigt, at der var fem forskellige brands, der hver især skulle brandes med forskelligt indhold og tone-of-voice. Efter implementeringen af de forskellige tiltag har vi oplevet et tydeligt løft i konverteringsraterne. Vi føler, at SiteCampaign på alle måder har taget godt hånd om os og vores forretning. 

Traditionelle sites virker ikke godt nok

Tiden er løbet fra hjemmesider, der viser det samme indhold til alle og brugerne efterlyser nye måder at engagere sig i virksomheden og brandet. Det er de udfordringer, som SiteCampaign hjælper kunderne med. 

Brancheanalyser viser, at 95 pct. af potentielle købere forlader webshoppen uden overhovedet at have lagt varer i kurven, og op til 2/3 dele af brugerne forlader siden uden at færdiggøre et køb efter de har lagt varer i kurven. 

Hos SiteCampaign undrer man sig over, at så mange webshops ikke har mere fokus på at have ‘salgspersonale’ i deres webbutik: 

– Man kan ikke forestille sig at have en fysisk butik uden salgspersonale men når det gælder webshops, så er det åbenbart ikke noget som om anses for vigtigt og naturligt, siger Katrine Andersen, Head of Operations hos SiteCampaign. 

– Det vil vi gerne lave om på, fordi vi kan se, at vi effektivt og nemt kan gøre en kæmpe forskel. Vi kan arbejde uafhængigt af vores kunders udviklere og projektressourcer og dermed være ’live’ på 1-2 uger. 

– Det vil mange nok mene er uhørt hurtigt for noget, der kan give et så signifikant løft i performance. På en måde kan man sige, at vi tager os af at ansætte ’salgspersonalet’ i vores kunders webshops, idet vi har sat nogle systemer op der – baseret på algoritmer og data – agerer ’salgspersonale’ i webshops. 

– Bare tænk, hvis det ’salgspersonale’ kunne lukke 20% af de kunder, som ellers havde forladt indkøbskurven”, slutter Katrine Andersen. 

Se mere her.