• Fremtiden er her nu

    Nogle få bureautyper specialiserer sig, mens resten af bureauerne konvergerer. ”Virksomhedernes forretning kommer først, siger de fleste, men næppe alle leverer på løftet. Det stræber vi helhjertet efter med fusionen af MEC og Maxus,” siger Kristian Bæk-Mikkelsen i serien om fremtidens mediebureau.

    17. oktober 2017
  • Ny pan-europæisk bureau-alliance

    Flere og flere bureauer indser det fornuftige i at indgå alliancer for at tilbyde virksomheder endnu bedre markedskendskab. Denne gang er det Web2Media, der via en europæisk alliance skalerer rækkevidden op.

    17. oktober 2017
  • Dansk selskab får globalt reach

    Statista, en af verdens førende statistikere på nettet, har indledt et samarbejde med et dansk marketingfirma. Partnerskabet skal bl.a. resultere i mere præcise data om medieforbrug i USA, Storbritannien, Tyskland og Norden.

    16. oktober 2017
  • Fremtidens mediebureau

    Vi bringer en række klummer og artikler om fremtidens mediebureau. Orchestra lægger for. ”Mediebureauerne sidder med en unik viden og kompetencer i en stadig mere digital og datastyret medieverden,” lyder det.

    16. oktober 2017
  • Native vokser eksplosivt

    Native advertising er snart den mest populære marketingdisciplin, viser undersøgelsen ”State of Native Advertising i Danmark 2017”,  som Native Advertising Institute og JP/Politikens Hus står bag.

    16. oktober 2017
  • Tech og data løfter fanoplevelsen

    The Ultimative Fan Experience var et af temaerne til konference ”Leaders in Sport” i London. Nye teknologier, data og content kommer til at spille en afgørende rolle i udviklingen af oplevelsesdimensionen for fans i fremtiden, fortæller SponsorPeople.  

    16. oktober 2017
  • Mere Arla til Hjaltelin Stahl

    Karolines Køkken var startskuddet for fire år siden, og nu har mejerigiganten valgt at konsolidere Arla-mærket og subbrands hos Hjaltelin Stahl. 

    13. oktober 2017
  • Ny dansk bureaufusion på plads

    To danske bureauer - Very og Patchwork - slår kræfterne sammen i et nyt, nordisk bureau-setup. Egmont køber PeopleGroups hidtidige ejerandel af Very, plus yderligere 20 procent, og bliver majoritets-ejer i det nye bureau.

    13. oktober 2017
  • Sådan mapper du dine kunder

    Mindshare har udviklet et nyt værktøj, Milestones, der identificerer forbrugerne efter livsfaser og ikke udelukkende efter geografi og købsvaner. ”Det forbedrer effekten af kommunikationen markant,” mener Camilla Wrang fra Mindshare.

    13. oktober 2017
  • RelationMedia køber op i Aarhus

    I september åbnede de kontor i København, og nu sætter RelationMedia mere turbo på væksten. Det sker med købet af mystery shopping-eksperten Shoptimizer.

    13. oktober 2017
  • North Alliance køber Hello Group

    Siden & Co. var med til at starte North Alliance (NoA) for fire år siden, er NoA Danmark tredoblet i størrelse og omsætning. Nu bliver Hello Group føjet til familien, der dermed understreger positionen som Nordens førende gruppe indenfor design, kommunikation og tech. 

    12. oktober 2017
  • VisitAalborg vælger nyt bureau

    Efter en bureau-pitch har turismeorganisationen VisitAalborg valgt nyt reklamebureau. Samarbejdet indebærer bl.a. udvikling af en ny grafisk identitet og en rebranding-kampagne - samt på lidt længere sigt et nyt website.

    11. oktober 2017
  • Clienti leverer efter planen

    En fin vækst på toplinjen og en nedgang på bundlinjen er resultatet af væksten og investeringerne i kompetencerne. ”Indtil videre kører det efter planen,” siger Anders Bjørnstrup.

    11. oktober 2017
  • Hellere lille og bedst

    Tre erfarne IT-iværksættere genforenes og starter ny virksomhed, Wingmen Solutions. Bureau har assisteret på rejsen frem mod åbningen.

    11. oktober 2017
  • Pries og Hørdum starter nyt bureau

    Thomas Pries starter nyt bureau og giver nu formandskabet for Diamanten videre. Det nye bureau stiftes sammen med Mette Hørdum og en tredje seniorprofil, der endnu ikke er ”døbt”. Bureauet åbner dørene den 1. januar 2018.

    10. oktober 2017
  • Grundfos outsourcer eget bureau

    Pumpegiganten Grundfos går nye marketingveje med en 100 pct. eksternt drevet enhed på egen matrikel – et collab agency, der sidder lokalt og eksekverer globalt. Et Aarhus-bureau er valgt som partner.

    09. oktober 2017
  • Ungt bureau opruster digitalt

    Det tre år gamle kommunikationsbureau Friday styrker de digitale kompetencer med en ny partner. Han er tidligere Euroman-redaktør og digital bureaustifter.

    09. oktober 2017
  • Ungt webbureau har medvind

    Et webbureau, der henvender sig til mindre virksomheder og startups, har på få måneder sikret sig lidt af en succes, og nu udvides der til Norge og Sverige. Bag bureauet står to Aarhus-virksomheder – et trykkeri og et reklamebureau.

    06. oktober 2017
  • Ambitiøs digital fusion

    Strategerne hos Socialsquare fusionerer med Reload, der primært har spidskompetencerne inden for teknisk rådgivning og implementering.

    06. oktober 2017
  • Investor køber citrusmedia

    Den lille outdoor-udbyder citrusmedia har solgt aktiemajoriteten til Dansk Medie Invest. Det sker bl.a. for at få råd til digitalisering og vokse.

    06. oktober 2017