Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Bycyklen får en digital make over

    Fremover skal det være endnu nemmere at tage en tur på en af de hvide bycykler, der i stigende grad præger gadebilledet i Købehavn. Det skal et nyt samarbejde med bureauet Dwarf sørge for.

    13. juli 2018
  • Populær mobil får dansk bureau

    Nyvalgt bureau skal bidrage til at gøre OnePlus til den foretrukne Android-mobil på det danske marked. Første opgave er allerede løst med succes, og nu skal der hentes yderligere markedsandele.

    12. juli 2018
  • Designa satser på bureau-søstre

    Den danske køkkenvirksomhed Designa strømliner nu sin digitale forretning med nye retail-data – bag operationen står de to bureauer Marvelous og IUM.

    10. juli 2018
  • NORD DDB går styrket ind i 2018

    Bruttoresultatet steg i 2017 med cirka tre pct. hos DDB, i dag NORD DDB, men flytning fra Bredgade og et mindre fald i nettoomsætningen hos både bureauet selv og Spoiled Productions giver et fald på bundlinjen. 2018 tegner lyst.

    06. juli 2018
  • Dansk marketing-bureau solgt

    Det danske online marketing-bureau QuantAds bliver en del af det globale, digitale bureau Dept Agency, der har hovedsæde i Amsterdam. Opkøbet ses som en vigtig del af virksomhedens ekspansionsplaner på det nordiske marked, og ledelsen fortsætter i Danmark.

    06. juli 2018
  • Kontrapunkt får ny ledelse

    Designbureauet Kontrapunkt siger farvel til adm. dir.-titlen – og dermed til Rikke Nalepa Olesen - og overlader den øverste ledelse til Philip Linnemann, der får titel af Executive Creative Director, og Flemming Mortensen, der tiltræder en nyoprettet stilling som COO.

    05. juli 2018
  • Mia-opkøb styrker nordisk retning

    Med opkøbet af den globale data-marketing virksomhed Acxiom får IPG Mediabrands, der herhjemme rummer bl.a. IUM, Marvelous, Cadreon og Reprise, et nyt familiemedlem. ”Det styrker den retning, vi allerede har sat i Norden”, siger Chief Digital Officer Michael Ingemann fra Mediabrands.

    05. juli 2018
  • Bureau designer for insekt-juice

    Det danske juice-brand Syngja går nu bredt ud med en ny serie af drikkevarer tilsat fårekyllinger. Everland har hjulpet med alt fra positionering og navngivning til identitet og emballagedesign.

    05. juli 2018
  • Bureau siger farvel til Danmark

    Mindre end et år efter, at Hill+Knowltons og Burson-Marstellers danske kontorer officielt blev til Halo.agency – og få måneder efter, at også Cohn & Wolfe blev en del af set-up’et – har WPP-ledelsen besluttet at lukke bureauet ned i Danmark. 

    04. juli 2018
  • Falcon halverer underskuddet

    Vækst prioriteres fortsat højere end overskud, lyder det fra ledelsen hos Falcon.io, som tidligere i år købte Komfo. Selskabet lander da også et solidt minus på bundlinjen - omend et markant mindre et af slagsen end sidste år.

    02. juli 2018
  • Partner forlader No Zebra

    No Zebras digitale direktør og partner, Kasper Ebsen, forlader bureauet. Mikkel Drewsen og Jesper Neergaard, der begge har været med til at bygge bureauets digitale afdeling op, træder i stedet ind i bureau-ledelsen.

    29. juni 2018
  • Strateger skal tage mere ansvar

    Strateger i den danske reklamebranche har et identitetsproblem. Som enhver anden livskrise kan den overvindes, men det kræver et opgør med gamle vaner.   

    29. juni 2018
  • Bureau får kreativ digital direktør

    We Love People har hentet en international kapacitet med en fortid hos bl.a. DigitasLBi og NoA-bureauet Great Works ind på bureauet. Hun er halvt New Yorker af afstamning, og hun får titel af kreativ digital direktør.

    28. juni 2018
  • Vild start for nyt bureau

    For seks måneder siden sprang Thomas Pries, Peter Metcalfe og Mette Hørdum ud med det kreative bureau The Unicorn. Det har været hårdt arbejde, opture – og svære valg. Her er en kontant og ærlig startup-fortælling fra det virkelige liv.

    28. juni 2018
  • Bureau er atter tilbage på sporet

    De digitale eksperter fra Klean kan i år fejre 10 års jubilæum. Det sker med markant kundetilgang og vækst efter et par svære år, melder direktøren.

    27. juni 2018
  • Robert/Boisen opruster kreativt

    Som led i bureauets social first-strategi har Robert/Boisen & Like-minded hentet fire unge kreative profiler ind – to nyuddannede, en fra DDB Nord – og en fra Kommunikations-bureauet København.

    26. juni 2018
  • Prisbelønnet bureau åbner i KBH

    Det prisbelønnede designbureau Lazy snail, der har en græsk historik og en dansk partner samt bestyrelsesformand, har netop åbnet kontor i København.

    26. juni 2018
  • Solidt og skuffende fra bureauer

    To af landets største designbureauer kom meget forskelligt ud af seneste regnskabsår. Kontrapunkt leverede solidt, mens Designit slider med markante røde tal på bundlinjen.

    22. juni 2018
  • PR skal professionaliseres

    Nu skal PR-disciplinen professionaliseres, mener de hos Hypefactors, der med en AI-baseret softwareplatform gør PR-effekten målbar. Ledelsen i Wunderman spiller en central rolle.

    22. juni 2018
  • Stor fond vælger bureau

    Innovationsfonden, der årligt uddeler 1,4 mia. kr. har valgt Dwarf som digital samarbejdspartner.

    22. juni 2018