Courses tabs (CT)

  • Annoncører: Fleksibilitet er vigtig

    MyImage 2018: Der er ingen tvivl om, hvad der er vigtigst, når annoncører vælger bureau. Men den digitale verdens krav om hurtighed viser sig i et nyt valgkriterium i årets analyse.

    18. januar 2018
  • Her er DK’s mest kendte bureauer

    Reklamebureauerne dominerer MyImage-analysens liste over de mest kendte bureauer, og førstepladsen røres der ikke ved. Til gengæld er der et par markante op- og nedture på listen. Se også årets fem højdespringere på kendskab her.

    17. januar 2018
  • Fagblad har valgt nyt bureau

    Fagbladet Gymnasieskolen har valgt et nyt bureau, som skal byde ind med nye måder at tænke det traditionelle fagblad på. 

    17. januar 2018
  • Carat re-organiserer

    MyImage-rapporten udløste et jubelbrøl i Dentsu Aegis Network. Datterselskabet Carat blev for andet år i træk kåret som mediebureauet med det stærkeste image, men det får ikke vinderne til at hvile. En ny organisation i Aarhus skal løfte bureauet.

    17. januar 2018
  • Kommunikationsbureau skifter navn

    Ehrenberg Kommunikation skifter navn, så bureauets danske medejer og adm. direktør, Allan Sonne Sørensen, nu integreres i firmanavnet.

    17. januar 2018
  • Envision køber Anew

    Det prisvindende gazellebureau Anew har solgt 60 pct. af forretningen til envision. Dermed bliver københavnerbureauet en del af den århusianske succesforretning og et vigtigt led i envisions og First Chair Groups strategiske udvikling.

    17. januar 2018
  • Creuna: Timingen er paradoksal

    Når MyImage-rapporten lander stort set samtidig med, at vi udbetaler 25.000 kroner til hver medarbejder for en fantastisk indsats og et flot resultat i 2017, skal man som leder blive en anelse irriteret, siger Roar Nissen.

    16. januar 2018
  • Bureau redesigner industri-ikon

    Den danske rengørings-kæmpe, Nilfisk, er i gang med at rulle et nyt emballage-design ud på 237 produkter i den globale DIY kategori. Bureauet bag designet er dansk.

    16. januar 2018
  • Pyramiden er vendt på hovedet

    Vi vender pyramiderne, siger Kresten Schultz-Jørgensen, der bygger sit nye firma, Oxymoron, op på en ny rådgivningsmodel. Som Trusted Advisor for topchefer med ganske få støttefunktioner.

    16. januar 2018
  • Annoncører skruer op for blusset

    Marketingbudgetterne står til at stige med 2,8 procent i 2018. Det viser svarene fra knap 700 danske annoncører i den årlige MyImage-analyse. Det er primært de mindre annoncører, der øger investeringerne.

    15. januar 2018
  • Clausen Gruppen har købt et bureau

    Clausen Gruppen, der ejer trykkeriet Clausen Grafisk og reklamebureauet Kindly, har udvidet forretningen med et fynsk bureau, der allerede er fusioneret ind i koncernen.

    15. januar 2018
  • Bureau får ny CEO og partner

    Essencius har fået ny CEO i skikkelse af Søren Rosengaard, der også er ny partner i bureauet. Han medbringer erfaring fra virksomheder som Telenor og Qvartz, og han vil bl.a. sætte digital aktivering endnu mere på dagsordenen.

    15. januar 2018
  • Hvem vil hjælpe Røde Kors?

    Her kommer et tilbud til kreative bureauer, der gerne vil gøre en forskel. Røde Kors har nogle spændende opgaver og beder interesserede om at træde til med effektive idéer.

    12. januar 2018
  • IT-kæmpe køber midtjysk bureau

    De 35 medarbejdere hos det digitale bureau Co3 fra Ikast får nye ejere, da en af Nordens største softwarevirksomheder, Visma, overtager aktiemajoriteten i bureauet for "et pænt, tocifret millionbeløb".  

    12. januar 2018
  • Egmont investerer i endnu et bureau

    Egmont Publishing fortsætter opkøbene på den nordiske bureau-scene. Denne gang drejer det sig om en investering i Sveriges største social marketing bureau Ingager.

    12. januar 2018
  • To mediabureauer i tæt imagekamp

    MyImage-analysen 2018 blandt danske mediabureauer viser, at imagetronen igen besættes efter en ganske tæt kamp mellem to bureauer: Carat og OMD. Og så ser Orchestra ud til at banke på til Top 5.

    11. januar 2018
  • To bureauer scorer EU-udbud

    Tre bureauer fra København og Aalborg var med i opløbet om Væksthus Nordjyllands knap fire mio. kroner store EU-udbud over kommunikationsrådgivning og markedsføring de næste fire år. Nu er vinderen fundet.

    11. januar 2018
  • Niels Brock vælger ungt bureau

    Efter en pitch har uddannelsesinstitutionen Niels Brock valgt en bureau-partner. Opgaven er en brandingindsats, der for første gang skal tydeliggøre skolens samlede tilbud af uddannelser.

    11. januar 2018
  • MyImage 2018: Topbureau holder fast

    To nye bureauer rykker ind på 2.- og 3. pladsen i årets MyImage-analyse blandt de digitale bureauer, men ingen kan røre Magnetix på toppen. Og så blev 2017 året, hvor Creuna tabte pusten i MyImage.

    10. januar 2018
  • Chatbotten hjælper altid kunden

    Danske e-conomic, der sælger regnskabsprogrammet e-conomic, har nu kunstig intelligens i værktøjskassen. Chatbotten Albot fungerer døgnet rundt, og den svarer også på svære spørgsmål i weekenderne.

    10. januar 2018