Courses tabs (CT)

  • Dwarf skal vokse og tjene penge

    De dygtige tech-nørder hos Dwarf agter at sprede kompetencerne: ”Strategi og kreativitet skal bygges oven på vore teknologiske spidskompetencer,” vurderer den relativt nye CEO, Thomas Sofienberg.

    26. juli 2017
  • Derfor taler bureauerne altid strategi

    Ønsket var at tale digital strategi som et af mange værktøjer, men så forsvandt Jesper Andersen fra de digitale eksperter hos Twin Solutions ud af et spor, der førte alle mulige andre steder hen.  

    24. juli 2017
  • Knaldsort – helt uden strøm

    Skal markedsføring være defensiv eller offensiv? Tør vi noget, eller er det ren play-it-safe?

    18. juli 2017
  • Engang var dialogmarkedsføring en selvstændig disciplin

    Det er det ikke i 2017, fordi dialogmarkedsføring kræver støtte fra et utal af sub-discipliner. Marketingautomation, inbound, datamarketing og ikke mindst adfærdspsykologi bidrager til resultaterne.  

    16. juli 2017
  • Fine priser til Karolines Køkken

    Indsigtsbåret nytænkning har sat skub i Karolines Køkken. Hjaltelin Stahl har i tæt samarbejde med Arla og Creuna udviklet den digitale opskrift på succes i form af Karolines Madklub. Konceptet er blevet hædret med 4 priser til Loyalty Magazine Awards.

    14. juli 2017
  • Dansk bureau ind i USA-valgkamp

    For anden gang har det danske design- og branding bureau Black fået til opgave at udvikle den visuelle identitet for en amerikansk præsidentkandidat.

    05. juli 2017
  • DDB fortsætter fremgangen

    Reklamebureauet DDB’s trekløver-ledelse kan glæde sig over at komme godt ud af deres første regnskabsår. Omsætning og bruttoavance er steget, men investering i nye kompetencer og omstrukturering betyder at bundlinjen ikke følger med.

    04. juli 2017
  • Damgaard-selskab vælger bureau

    Erhvervsmanden Erik Damgaards nye softwarefirma Uniconta, der sælger og markedsfører cloudbaserede økonomisystemer, har valgt en bureaupartner, der skal levere både content og mediestrategi.

    04. juli 2017
  • KMD køber In2media group

    It-giganten KMD har købt den digitale bureaugruppe In2media group, der består af bureauerne In2media, BABY og InSilico. De tre bureau-brands samles i en ny digital forretningsenhed, der får navnet Charlie Tango.

    03. juli 2017
  • Mediabureau skifter direktør

    I foråret skiftede Mediabroker navn til m/SIX, og nu skifter det digitale mediabureau også direktør – et på én gang naturligt og usædvanligt skifte, lyder det fra bureauet.

    03. juli 2017
  • Grøn kæmpe vælger bureau

    Danmarks store grønne servicevirksomhed, HedeDanmark, får nyt brand-landskab. Clienti har hjulpet til og udviklet ny identitet og en ny brandarkitektur, der skal holde den store grønne servicevirksomhed frisk i sporet.

    30. juni 2017
  • GroupM forsætter væksten

    Trods betydelige investeringer i data og digitale kompetencer vokser GroupM både på toplinjen (9 pct.) og bundlinjen (63 pct.). ”Det er et superfint regnskab,” siger Jonas Hemmingsen.

    30. juni 2017
  • Byggemarkedskæde i e-offensiv

    Lavpris-byggemarkedskæden jem&fix, der er en del af Harald Nyborg-koncernen, er i luften med ny e-commerce-løsning. To bureauer står bag.

    29. juni 2017
  • Digitalt bureau booster bundlinjen

    Det digitale bureau Valtech kom stærkt ud af 2016 med det bedste årsregnskab siden 2007. Især bundlinjen voksede i den danske del af forretningen, der også har succes med global talentudvikling.

    29. juni 2017
  • Uden data-indsigt er du en taber

    Datadreven kundeindsigt er den afgørende konkurrenceparameter. Og det sker lige nu. Men helt ejendommeligt nævner to ud af tre C20-selskaber ikke en lyd om, hvorvidt de tager data alvorligt.

    29. juni 2017
  • Orchestra skifter direktør

    Musikaliteten fungerede ikke i Orchestras ledelse, og derfor erstatter John Herup den tidligere adm. direktør Ulrik Grevenkop-Castenskiold. ”Det er helt udramatisk,” siger den nye direktør John Herup.

    28. juni 2017
  • Bureau knopskyder med ny afdeling

    Bureauet Rethink tager nu konsekvensen af den sociale og digitale udvikling og etablerer en ny afdeling, Rethink Engage, der udelukkende skal arbejde med social. Pernod Ricard kan se fidusen.

    28. juni 2017
  • Postkassen kan da digitaliseres

    Renz A/S, der ejer varemærket MEFA, skulle egentlig bare have et website, men endte med at få et helt nyt markedsfokus. En pakkepostkasse har jo også en fortælling.

    28. juni 2017
  • Stor kundetilgang til Mindshare

    Et af de mellemstore integrerede bureauer, Mindshare, kom fornemt ud af 2016, ikke mindst når man måler det på de 26 nye kunder, der spadserede ind i butikken. Og de vil forbedre regnskabet i 2017 yderligere, spår Martin Ove Rasmussen.

    27. juni 2017
  • Global koncern får dansk bureau

    En af de største globale spillere inden for LED-lys til industrielt brug, amerikanske Dialight, vælger danske Brand Movers som content marketing-partner, der skal udvikle og eksekvere virksomhedens første content marketing-strategi.

    27. juni 2017