• Nordisk kreativt showreel på vej

    De nordiske kreative kan noget specielt. Som de kan dele med hinanden, og som de globale annoncører bør overveje at bruge. Derfor lancerer Creative North endnu et fremstød for de særlige nordiske bureau-kvaliteter.

    23. november 2017
  • Her er de unges favorit-bureauer

    Hvilke bureauer vil de unge, der er i gang med marketing-relaterede videregående uddannelser, helst arbejde på? Det løfter en ny undersøgelse fra MyResearch sløret for. Se Top 3 for reklame-, digital- og mediabureauer her.

    22. november 2017
  • Opel vælger nyt bureau

    Landets 4. største personbil-mærke skifter mediabureau - og det betyder farvel til Carat.

    22. november 2017
  • SAS flyver direkte til SXSW

    South by Southwest er en af verdens mest inspirerende festivals for marketers, og nu tilbyder SAS og Dansk Markedsføring en eksklusiv tur til konferencen, der tænder det lange, digitale lys.

    22. november 2017
  • Alle arbejder i marketing

    Medarbejderne er faktisk bedre brand-ambassadører end direktøren, hvilket betyder, at alle afdelinger i virksomheden er en del af marketing. Det uddyber Mona Juul fra envision her på baggrund af en ny undersøgelse.

    22. november 2017
  • Kan kvinder drive bureau?

    Det korte og præcise svar er JA. På langt de fleste målepunkter klarer kvinder sig fornemt, men det skal dog siges, at kombinationen af mænd og kvinder i direktionen er suverænt det bedste.

    21. november 2017
  • Advance opruster på strategien

    Reklamebureauet Advance henter nye kræfter ind på den strategiske rådgivningsfront med ansættelse af en ny Client Service Director. Hun kommer senest fra Ogilvy, hvorfra bureauet også har hentet en ny projektleder.

    20. november 2017
  • Bureau-pause gav vækst

    Marketingbureauet OnlinePartners valgte i en periode at lukke helt ned for tilgangen af nye kunder for at få tid til at fokusere indad. Det har givet resultater på bundlinjen - og ros fra konsulenthuset Ernst & Young.

    20. november 2017
  • IT og marketing konvergerer

    KMD og Charlie Tango er et perfekt match, mener den nye CEO Lars Falkenberg. Marketing er drivkraften i en digital verden, der har forladt indefra-og-ud synvinklen, som IT-leverandørerne levede af for bare få år siden.

    17. november 2017
  • Shoot Happens skifter ledelse

    Instruktøren på VW-filmen ”Generations”, Sune Svanborg Sørensen, siger farvel til Shoot Happens. Han vil rejse jorden rundt med sine kvaliteter i rygsækken, mens Shoot Happens skifter retning og ledelse. 

    16. november 2017
  • Roskilde-bureau køber op

    Lindskov Kommunikation, der har hjemme i Roskilde, er ny ejer af Sivertsen Kommunikation og PR Konsortiet, der er blevet kørt videre af samarbejdspartnere og branchekolleger, efter stifterens pludselige død i sommer.  

    15. november 2017
  • Aarhus-bureau på indkøb

    Det aarhusianske reklamebureau Jugel&Co udvider butikken med opkøb af det lille digitale bureau Convince Interactive.

    15. november 2017
  • Aalborg får nyt reklamebureau

    Nyt reklamebureau i Aalborg vil udfordre branchens mange buzzwords og satser både på den digitale og den analoge front. Foreløbig består bureauet af tre mand, men med planer om udvidelse.

    14. november 2017
  • Fin hæder til Hello Monday

    Online award-showet Awwwards har kåret Hello Mondays site ”One Day In My World” som Site of the Month. Sitet sætter fokus på psykiske lidelser i krigsramte og fattige lande og er skabt for to humanitære organisationer.

    13. november 2017
  • Stort bureau køber atter dansk

    Valtech har atter en gang haft pengepungen fremme og købt dansk. Denne gang Codehouse, hvis 22 danske medarbejdere flytter ind i det globale digitale bureaus lokaler på Holmen.

    09. november 2017
  • Bureau starter med globalt fokus

    Der er behov for et bureau, der forstår at prioritere kreativiteten og sikre en strategisk eksekvering på tværs af globale markeder. Kun på den måde får brands gennemslagskraft globalt, mener Jakob Stigler og Thor Otar.

    09. november 2017
  • Bureau-stifter giver faklen videre

    I 1995 stiftede Michael Sølling bureauet Sunrise. Nu giver han bureau-faklen videre som led i et generationsskifte, der bl.a. medfører, at to markante skikkelser fra bureaubranchen er tiltrådt som nye partnere. 

    07. november 2017
  • Seks danske bureauer i Epica-finale

    Endnu engang markerer danske bureauer sig fornemt ved at have 13 arbejder med i Epica-finalen, og hvor tre bureauer er shortlistet tre gange hver. Vinderne findes næste fredag.

    07. november 2017
  • Sko-gigant vælger ét bureau

    Den tyske skokæde Deichmann, der har 30 butikker i Danmark, samler nu alle kommunikationsaktiviteter herhjemme hos ét bureau.

    07. november 2017
  • Partnere forlader bureau

    Uenighed om værdierne og om det at være ”ligeværdige partnere” i kommunikationsbureauet FRIDAY har fået tre partnere til at forlade bureauet. Forklaringen kommer her.

    06. november 2017